خانه و آشپزخانه

29 مدل بهترین آبچکان جدید (رومیزی و دیواری) پرفروش سال

نکاتی در مورد آبچکان مناسب برای آشپزخانه

آبچکان یکی از وسایل کاربردی برای در اختیار داشتن جایی برای خشک کردن ظروف شسته شده است. که ظرف‌ها را پس از شسته شدن در فضایی قرار دهیم تا رطوبت آن گرفته و خشک شوند و سپس به کابینت منتقل کنیم. آبچکان طوری طراحی و ساخته شده است. که بهترین جا برای آبچکان بالای سینک ظرفشویی یا کنار سینک به صورت رومیزی یا دیواری قرار میگیرد. وجود آبچکان زیبا و با دوام برای آشپزخانه از لوازم ضروری به حساب می آید. و اهمیت زیادی دارد .

آبچکان باید دارای فضای کافی برای قرار دادن ظروف شسته شده را داشته باشد. و علاوه بر این با توجه به مدل رومیزی، دیواری و یا بین کابینت داشتن ظاهر زیبا برای آبچکان به دلیل جلوه ای که برای آشپزخانه دارد بسیار مهم است. برای خرید آبچکان معیارهای متعددی وجود دارد.که با در نظر گرفتن این موارد میتوان آبچکان مناسب را برای استفاده در فضای آشپزخانه خود انتخاب کنید. در این مطلب نکاتی در مورد خرید آبچکان بادوام و کیفیت مناسب را بیان کرده‌ایم. تا شما بتوانید از بین محصولات متنوع بازار نمونه مناسب و کاربردی که از دوام بالایی برخوردار باشد. برای آشپزخانه خود انتخاب کنید فقط کافیه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

البته اگر شما زمان زیادی برای شستن ظرف ندارید و می‌خواهید ظرف‌ها شما در کمترین زمان ممکن شسته و خشک شوند. با توجه به هزینه خود می‌توانید ماشین ظرفشویی مناسبی را برای آشپزخانه خود تهیه کنید. در مطلب بهترین ماشین ظرفشویی برای شما چند مدل از پرفروش ترین ظرفشویی را آماده کرده ایم. که می‌توانید ببینید.

آبچکان رومیزی و دیواری مناسب آشپزخانه
آبچکان رومیزی و دیواری مناسب آشپزخانه

آبچکان چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟

یکی از ملزومات آشپزخانه آبچکان است که در روی سینک ظرفشویی به صورت رومیزی و یا دیواری قرار می‌گیرد. و به بهتر خشک شدن ظروف کمک می‌کند و پس از شستشو ظروف کار خشک کردن ظرف‌ها را راحت و سریعتر انجام میدهد. که در دسترس‌ترین مدل آن آبچکان رومیزی است. این مدل در کنار سینک قرار می‌گیرد. البته برای هر آشپزخانه ای نوع مدل سینک فرق دارد. که با توجه به قرار گرفتن سینک مدل آبچکان را باید انتخاب کرد.

پیشنهاد شده برای شما: مدل شلف جا وسایل حمام پلاستیکی و فلزی شیک

آبچکان دیواری
آبچکان دیواری

انواع آبچکان

قرار گرفتن سینک و نوع چیدمان و طراحی کابینت در آشپزخانه یکی از عوامل تاثیر گذار برای خرید وسایلی مانند آبچکان است. که باید با توجه به نوع قرار گرفتن موقعیت کابینت و سینک ظرفشویی مدل آبچکان را انتخاب کنید. مثال آگر سینک در گوشه آشپزخانه قرار گرفته باشد بهتر است از مدل کنج (سه گوش) انتخاب نمایید. و اما مدل‌های متنوع بهترین آبچکان کابینت:

آبچکان کابینتی

این مدل بیشتر درون کابینت جای میگیرد. توسط سازنده کابینت فضایی را برای قرار دادن آن در بین کابینت و بالای سینک طراحی می‌گردد. و توسط نصاب همرا کابینت نصب می‌شود.

آبچکان رومیزی

یکی از مزیت‌های خوب این مدل نیاز به کابینت و نصب ندارد و در کنار سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد. این نوع در دو یا سه طبقه طراحی شده است. برای خرید جدیدترین آبچکان رومیزی رنگ و طرح زیبا بسیار مهم است. یه این دلیل که در محیط آشپزخانه قرار می‌گیرد و هر چقدر رنگ و طرح زیباتری داشته باشد. برای دکوراسیون آشپزخانه تاثیر گذار خواهد بود.

آبچکان روی سینک (سه گوش)

این مدل بر روی سینک ظرفشویی که معمولا در گوشه قرار گرفته اند و به صورت سه گوش هستند قرار می‌گیرند. معمولا در آشپزخانه‌های کوچک بیشتر این مدل مورد استفاده قرار میگیرد که در فضای کوچکی از دیوار قرار میگیرد.

نکات مهم برای خرید آبچکان ظرفشویی

جنس آبچکان : آبچکان جزو وسایلی است که در تماس مستقیم با آب قرار دارد بنابر این جنس آبچکان باید دارای خاصیت ضد زنگ باشد. که در حین آستفاده دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود. جنس آبچکان به دونوع استیل ضد زنگ و فلزی روکش شده با کروم تولید شده است. موقع خرید سعی کنید از کیفیت و مرغوب بودن استیل و یا رنگ کروم اطمینان پیدا کنید.

تعداد طبقات: هنگام خرید شما اگر آبچکان سه گوش و یا رومیزی انتخاب میکنید دقت کنید که تعداد طبقات آن برای ستفاده شما کافی باشدو مچنین دارای جای مخصوص برای قرار گرفتن قاشق و چنگال، لیوان تعبیه شده باشد تا بتوانید همه ظرف ها را درون آن قرار دهید.

سینی آبچکان: یکی از لوازم جانبی که در کنار آبچکان قرار میگیرد، سینی ست که زیر آبچکان قرار میگیرد. استفاده از این سینی باعث میشود که آب پس از شستن ظروف درون سینی جمع شود و به دیگر وسایل آشپزخانه رطوبت نرسد.

مراحل نصب آبچکان : همواره به این موضوع توجه داشته باشید. که آبچکان های درون کابینتی نیاز به نصب کردن دارد که باید از نصاب آن کمک گرفت. و هر چقدر مراحل نصب آسانتر باشد و نحوه قرار گرفتن آن بهتر باشد برای تمیز کردن آبچکان نیاز به زمان و هزینه زیادی نخواهید داشت.

آبچکان از کجا بخرم

ما در این مطلب انواع مدل آبچکان را در مدل های مدل آبچکان بالای سینک آشپزخانه آبچکان رومیزی و دیواری معرفی کردیم. در این قسمت هم 25 مدل از پرفروش ترین آبچکان را برای شما آماده کرده ایم. با دیدن این مدلهای کاربردی محصول مورد نظر خود را انتخاب و برای مشاهده ،خرید و دیدن عکس بیشتر کلیک کنید.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا