تلویزیونخانه و آشپزخانه

تلویزیون اندروید چیست؟ (تفاوت اندروید تی وی با اندروید باکس)

تلویزیون اندروید چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ سیستم عامل اندروید یک قابلیت منحصر بفرد در جدیدترین تلویزبون های اندروید است که از سال 2014 تا به حال این سیستم عامل برای تلویزیون‌های جدید و دستگاه‌های دیگر بیشماری سیستم اندروید، طراحی شده است. واژه اندروید تی وی یا تلویزیون اندروید ذهن کاربران زیادی را به خود مشغول کرده است، این است اینکه تلویزیون اندروید چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال و سوالاتی از این قبیل، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون اندروید چیست؟

نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید که به وسیله گوگل برای تلویزیون‌های هوشمند طراحی شده است را اندروید تی وی می‌گویند. این نسخه فقط برای تلویزیون‌ها ساخته شده است و قابلیت‌های منحصر به فرد و کاربردی زیادی دارد.

اولین بار گوگل در سال 2010 یک سیستم عامل به نام گوگل تی وی، طراحی کرد و از آنجایی که مورد استقبال قرار نگرفت با شکست مواجه شد.

بعد از آن در سال 2014 اندروید تی وی توسط گوگل به طور رسمی، برای اولین بار طراحی و به بازار عرضه شد و به این دلیل که این پلتفرم بسیار کاربردی است، به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت و توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرد.
برندهای معتبر و مطرح زیادی مانند پاناسونیک، سونی، فیلیپس و… روی محصولات خود از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند.

همچنین بخوانید: بهترین تلویزیون با سیستم عامل اندروید

اندروید تی وی چیست؟

اندروید تی وی بصورت یک نرم‌افزار طراحی شده که تمام برنامه‌ها و فروشگاه‌های اندروید را در خود جای داده است و دارای یک رابط کاربری می‌باشد که به نمایشگرهای بزرگ متصل می‌شود و چیزی شبیه APPLE TV است که برای تلویزیون ساخته شده است.
کمپانی گوگل تنها سازنده اندروید تی وی نیست و این گجت همانند انواع گوشی‌های اندروید فروشندگان دیگری مانند RAZER و ANDROID و…. دارد.

اندروید تی وی به شما این امکان را می‌دهد که از میلیون‌ها اپلیکیشن استفاده کنید. کمپانی گوگل، برنامه‌های پیش فرض اندروید را برای کاربران تلویزیون بازسازی کرده و کاربران می‌توانند به وسیله ریموت کنترل تلویزیون از آنها لذت ببرند.

قابلیت های تلویزیون اندروید چیست؟

تلویزیون‌های اندروید بسیار کاربردی هستند و قابلیت‌های زیادی دارند که در این قسمت به طور مختصر به آنها می‌پردازیم.

1- از اندروید تی وی برای وب گردی و جستجو در گوگل می‌توانید استفاده کنید.
اندروید تی وی مجهز به قابلیت اتصال به اینترنت است و شما از طریق آن می‌توانید از وب گردی لذت ببرید و همچنین با نصب یک مرورگر روی این تلویزیون می‌توانید هر گونه محتوایی را در اینترنت سرچ کنید.

2- به وسیله اندروید تی وی می‌توانید به صورت آنلاین به تماشای فیلم و سریال مورد علاقه‌تان بپردازید.
تلویزیون‌های اندروید قابلیت نصب برنامه‌هایی مانند نتفلیکس، فیلیمو، نماوا و… را دارند و شما با تهیه اشتراک این اپلیکیشن‌ها، بدون نیاز به کابل و دستگاه‌های مختلف دیگری می‌توانید فیلم و سریال دلخواهتان را به صورت آنلاین ببینید.

3- به وسیله اندروید تی وی می‌توانید از بازی کردن و گیم لذت ببرید.
شما به راحتی می‌توانید روی تلویزیون‌های اندروید، بازی‌های مورد علاقه‌تان را که قابل اجرا روی این تلویزیون‌ها هستند، دانلود و نصب کنید و به وسیله ریموت کنترل تلویزیون بازی کنید. به همین دلیل تلویزیون‌های اندروید گزینه مناسبی برای گیمرها هستند.

4- تلویزیون‌های اندروید قابلیت میرورینگ و پخش لپ‌تاپ و گوشی موبایل را روی نمایشگر خود دارند.
شما می‌توانید به وسیله راه اندازی کروم کست Chromecast بدون اتصال کابل، محتوای گوشی خود را روی نمایشگر تلویزیون پخش کنید و محتوای گوشی موبایلتان را در قاب بزرگتر ببینید یا اشتراک گذاری کنید.

5- اندروید تی وی قابلیت نصب برنامه‌های مختلفی را روی نمایشگر خود دارد.
یکی دیگر از قابلیت های تلویزیون اندروید این است که شما می‌توانید به وسیله یکی از اپ‌هایی که در اندروید موجود است، مانند گوگل پلی استور، نت استور، کافه بازار و… اپلیکیشن‌های مختلف و کاربردی مورد علاقه‌تان را دانلود و روی صفحه نمایش نصب کنید و از آنها استفاده کنید.

تفاوت اندروید تی وی با اندروید باکس چیست؟

برخلاف تصور برخی افراد، اندروید تی وی و اندروید باکس کاملاً با هم تفاوت دارند. همانطور که گفتیم اندروید تی‌وی نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که برای تلویزیون ساخته شده است و در واقع یک نرم‌افزار کاربردی می‌باشد که محبوبیت بالایی در بین مردم دنیا دارد.
به وسیله اندروید تی وی کاربران می‌توانند وب‌گردی کنند، به تماشای آنلاین فیلم و سریال بپردازند، بازی کنند و….
اما اندروید باکس یک دستگاه است که شکل ظاهری آن شبیه گیرنده دیجیتالی می‌باشد که مجهز به سیستم عامل اندروید است.
استفاده از اندروید باکس بسیار راحت است به طوری که به صفحه نمایش متصل می‌شود و قابلیت‌های هوشمند کاربردی و متفاوتی را به تلویزیون اضافه می‌کند.
اندروید باکس به تلویزیون‌های معمولی وصل می‌شود و به وسیله آن تلویزیون‌های معمولی، هوشمند می‌شوند.
به طور کلی اندروید باکس یک دستگاه سخت‌افزاری است که کار آن پخش محتوا می‌باشد. اما اندروید تی وی نرم افزار است که روی تلویزیون های هوشمند و بعضی دستگاه‌های پخش محتوا نصب شده است.

مطالعه بیشتر: بهترین اندروید باکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا