خانه و آشپزخانه

بهترین مارک اجاق گاز مسافرتی (ارزان و سبک) + 22 مدل پرفروش با قیمت

بهترین مدل اجاق سفری حرفه ای کوهنوردی

سفر به دل طبیعت و رفتن به کوهنوردی به دور از شلوغی‌ روزمره شهری بسیار دلپذیر است. اما برای سفر یکی از لوازم ضروری اجاق گاز مسافرتی است.که در عین کوچکی گزینه‌ای ایده ال برای آشپزی ساده و یا دم کردن یک فنجان نوشیدنی گرم تجربه دلچسبی خواهد بود. بنابراین تصمیم داریم در این مطلب شما را با راهنمای خرید بهترین اجاق گاز مسافرتی آشنا کنیم.

اجاق گاز مسافرتی

اجاق گاز مسافرتی یا همان گاز پیک نیکی طراحی برگرفته از اجاق گازهای بزرگ دارد. اما در ابعاد بسیار کوچک، سبک و قابل حمل را دارد که هنگام مسافرت‌های طولانی و یا تفریح خانوادگی به کار میرود. اجاق گاز مسافرتی با مدل‌های گوناگون و با انواع سوخت متفاوت در بازار وجود دارد. برای خرید وسایل گازی و همچنین اجاق گاز سفری باید به مواردی از جمله نوع سوخت، نحوه ذخیره، زمان سوزاندن، اندازه گاز …..دقت کرد تا بتوان انتخاب درستی داشته باشید.

انواع اجاق گاز مسافرتی

اجاق گاز مسافرتی یا همان گاز پیک نیک خانگی یکی از وسایلی است که در اغلب خانه‌ها وجود دارد. اجاق گاز سفری را برحسب نوع مصرف انرژی تقسم‌بندی می‌شود.

مدل چوب سوز: اجاق گاز چوب سوز ابتدایی‌ترین نوع اجاق گاز بوده که هنوز طرفداران خاص و بیشماری دارد برای ایجاد حرارت و گرما از چوب و شاخ برگ درختان و منابع طبیعی استفاده می‌شود برای کسانی که علاقه به نوشیدنی مثل چای آتیشی ویا غذای ساده که در طبیعت با آتش پخته شده را دارند گزینه‌ای مناسب است. اما این محصول در مدل‌های پیشرفته امروزی با ویژگی تولید انرژی الکتریکی جهت روشن نگهداشتن وسایل روشنایی و شارژ گجت هوشمند در بازار وجود دارد.

مدل سوخت مایع: در اکثر مدل اجاق سفری از سوخت مایع گاز سفید استفاده می‌شود. که معمولا با بطری مخصوص به آن نصب میگردد. ودر برخی موارد از سوخت نفت، الکل، گازوئیل هم استفاده می‌شود. اما با وجود این تنوع بهترین گزینه اجاق گاز سفری با سوخت گاز است.

مدل مخزنی: اجاق سفری مخزن دار در دو مدل تولید شده‌اند. مدل اول کپسول در اندازه یک بطری کوچک در کنار و یا زیر اجاق گاز قرار میگیرد. در نوع دیگر با شلنگ و اتصالات به اجاق گاز وصل می‌شود.این مدل در اندازه‌های کوچک و سبک نیز وجود دارند. برای اجاق گاز مخزنی از کپسول ایزوپوتان و پرو پان استفاده می‌شود.

اجاق با سوخت جامد: این مدل برای یک ویا دو نفر طراحی شده نمی‌توان بیشتر از آن استفاده کرد .برای تامین حرارت و روشن کردن آن از قرص جامد مخصوص استفاده می‌شود. این محصول بسیار کوچک و کم حجم می باشد. بیشتر برای کوهنوردی و یا سفرهای گردشی که نمی‌توان وسایل زیاد و بزرگ را به همراه داشت استفاده می‌شود.

اجاق الکل سوز: این مدل از قیمت بسار مناسبی برخوردار است و سوختی ارزان دارد. اما به دلیل اینکه سوخت آن قابل احتراق است روشن کردن آن نیاز به توجه بیشتری دارد و آماده کردن غذا و یا نوشیدنی روی آن کمی زمان بر است .

پیشنهاد شده برای شما: زیرانداز مسافرتی ضخیم با کیفیت

راهنمایی و نکات هنگام خرید بهترین اجاق مسافرتی

تعیین نوع محصول: با توجه به نکاتی که در بخش قبلی گفته شد و دقت به این موضوع که محصولات گازی و برقی از حساسیت خاصی برخوردار هستند. می‌توانید با تعیین نوع محصول که از چه انرژی مصرفی و همچنین سازگار با محیط باشد بهترین نوع اجاق گاز مسافرتی را برای سفر و تفریح خود انتخاب کنید.

وزن و اندازه: هر چقدر زمان مسافرت تجهیزات سفری وزن و اندازه کمتری داشته باشد. قابلیت جابه جایی آسان و حمل راحت را خواهد داشت. اما با در نظر گرفتن این موضوع به عملکرد خوب و مطلوب محصول هم توجه داشته باشید. که محصول انتخاب شده هر دو ویژگی را داشته باشد تا در حین سفر دچار مشکل نشوید.

قابل تنظیم بودن شعله : هنگام خریددقت کنید اجاق گاز قابلیت تنظیم شعله را داشته باشد با تنظیم کردن شعله هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود و کار پخت غذا بهتر صورت میگیرد. البته بیشتر اجاق‌های سفری دارای قابلیت تنظیم شعله هستند.

شعله پوش: شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام روشن کردن هر نوع وسیله‌ای در فضای باز و استفاده بهینه از شعله دچار مشکل شده‌اید. پس هنگام خرید اجاق سفری بهتر است از مدل‌هایی انتخاب کنید که لایه‌ای مستحکم و مقاوم دور شعله اجاق به اصطلا ح شعله پوش دارد که امکان ایجاد شعله را در فضای باز و هوای طوفانی را دارد تا بتوانید از این وسیله به خوبی استفاده کنید .

میزان مصرف سوخت: یکی از فاکتورهای مهم که هنگام خرید حتما باید در نظر گرفت. میزان مصرف سوخت اجاق گاز سفری می‌باشد.محصولات موجود بازار را از نظر طیف مصرفی با هم مقایسه کنید. و مناسب‌ترین گزینه را از بین آنها انتخاب کنید.

قیمت اجاق گاز سفری: قیمت این محصول بستگی به مواردی مانند کیفیت، برند و با توجه به مدل های متعدد موجود در بازار متفاوت است و نیز توجه به بزرگی و یا کوچکی محصول مناسب را برای نوع مصرف خود اقدام به خرید نمایید.

لوازم جانبی اجاق گاز سفری

محصولات ارائه شده در بازار دارای لوازم جانبی مختلف مانند فندک، کیف، پایه…هستند. که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود که کالای شما دارای چه لوازم جانبی باشد. محصول خود را انتخاب نمایید. باید متذکر شویم هر چه لوازم جانبی بیشتری داشته باشد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

بهترین مارک اجاق گاز مسافرتی

اجاق گاز مسافرتی مانند دیگر وسایل که مورد استفاده قرار می‌گیرند از برند‌های با کیفیت تولید می‌شوند از جمله این برندها به کمپرسو، کرویت، توهو، کووا، اتم گاز، اوراکمپ، … میتوان اشاره کرد. در ادامه این مطلب 12مدل از “بهترین مارک اجاق گاز مسافرتی” سبک، کم جا و با کیفیت مناسب سفر را با امکان خرید اینترنتی مشاهده میکنید.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا