تلویزیونخانه و آشپزخانه

تلویزیون خوب چی بخرم؟ + 15 مدل پرفروش تلویزیون LED با LCD

بهترین تلویزیون چه مارکی خوبه؟

واضح و روشن است که تلویزیون کاربردی‌ترین لوازم سرگرمی و خبری است که تاثیر فراوانی در سبک زندگی ما دارد. خیلی از ماها علاوه بر استفاده از تلویزیون در منزل خود حتی در محل کار نیز از آن استفاده می‌کنیم و روزانه زمان زیادی را با استفاده از آن سپری می‌کنیم.
با پیشرفت تکنولوژی تولید کننده‌های بزرگ بر  قابلیت‌های متفاوت و ویژگی‌های منحصر به فرد به این جعبه جادویی افزوداندو باعث شد انتخاب یک تلویزیون ایده آل برای کاربران کمی دشوار شود. بنابراین در هنگام خرید تلویزیون یکی از سوالاتی که ذهن ما را درگیر می‌کند این است که تلویزیون خوب چی بخرم؟

همانطور که می‌دانید تلویزیون‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که شامل تلویزیون پلاسما، تلویزیون LED ، تلویزیون LCD، تلویزیون OLED و تلویزیون QLED میشود. ما در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که تلویزیون خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ پیشنهاد میکنم در ادامه با ما همراه باشید.

تلویزیون خوب چه مارکی بخرم؟

همانطور که می‌دانید در هنگام خرید برند تولید کننده تلویزیون بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در حال حاضر برندهای داخلی بسیار قوی وجود دارند تلویزیون‌های با کیفیت، با طراحی بسیار شیک و قیمت‌های مناسب را روانه بازار کرده اند. از جمله برندهای داخلی پرطرفدار می‌توان به برند اسنوا، برند جی پلاس و برند ایکس ویژن اشاره کرد.


نکته‌ای که در این قسمت لازم به ذکر است این است که برندهای خارجی همانند ال جی، سامسونگ و سونی نیز در حال فعالیت هستند که ما پیش تر به طور تخصصی آنها را بررسی کرده‌ایم و به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم اگر از نظر هزینه محدودیت ندارید پس در هنگام خرید حتماً سری هم به بهترین تلویزیون‌های خارجی بزنید زیرا بر کسی پوشیده نیست که تلویزیون‌های خارجی از نظر کیفیت، امکانات و قابلیت حرف اول را می‌زنند.

لیست پرفروش ترین مارک تلویزیون

  • تلویزیون جی پلاس
  • اسنوا
  • ایکس ویژن
  • آیوا
  • سونی
  • پاناسونیک
  • ال جی
  • سامسونگ

بهترین تلویزیون 32 اینچ تلویزیون 32 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 32 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 43 اینچتلویزیون 43 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 43 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 55 اینچ تلویزیون 55 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 55 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 65 اینچبهترین تلویزیون 65 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 65 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 75 اینچ تلویزیون 75 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 75 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 85 اینچ تلویزیون 85 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 85 اینچ دیجیکالا


در هنگام خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


زمانی که قصد دارید تلویزیون بخرید باید چند نکته را در مورد آن تلویزیون بدانید تا بتوانید تلویزیون خوب با قیمت مناسب را با توجه به نیازهایتان انتخاب کنید. در این قسمت این نکات را با هم بررسی می‌کنیم.

سایز نمایشگر تلویزیون


در هنگام خرید اولین ویژگی که متوجه آن می‌شویم سایز تلویزیون است باید در نظر بگیرید که قرار است از تلویزیون در چه مکانی استفاده کنید.
مثلاً اگر قرار است تلویزیون را در آشپزخانه یا اتاق خواب قرار دهید تلویزیونی با سایز 24_32 را انتخاب کنید.
و اگر می‌خواهید تلویزیون را در اتاق پذیرایی یا فروشگاه و یا اتاق کنفرانس استفاده کنید تلویزیون با نمایشگرهای بالای 40 اینچ مناسب‌تر می‌باشد.
اگر در اتاقی با مساحت کم تلویزیونی در سایز بزرگ قرار دهید به مرور زمان باعث آسیب به چشمتان می‌شود. البته اگر قرار است تلویزیون را به دیوار نصب کنید سعی کنید تلویزیون بزرگ‌تری بخرید.
نکته قابل توجه این است که اگر صفحه نمایش تلویزیونی که انتخاب کردید خمیده باشد نسبت به تلویزیون هم اندازه خودش با نمایشگر فلت به نظر کوچکتر می‌آید.

رزولوشن تلویزیون

رزولوشن در واقع همان دقت تصویر است که به تعداد پیکسل‌هایی که در نمایشگر تلویزیون وجود دارد گفته می‌شود. که نقش بسزایی در شفاف بودن تصاویری که از تلویزیون پخش می‌شود دارد.
بنابراین هرچه تعداد پیکسل‌های موجود در نمایشگر بیشتر باشد رزولوشن تلویزیون بالاتر است و در نتیجه تصاویر شفاف‌تر می‌باشند.
در حال حاضر تلویزیون‌های معمولی‌تر رزولوشن 720 پیکسلی دارند و تلویزیون های فول اچ دی رزولوشن 1080 پیکسلی دارند و همین موضوع باعث شده که تصویری بسیار واقعی‌تر نسبت به تلویزیون‌های معمولی داشته باشد.

نرخ تازه سازی یا Refresh Rate نمایشگر

سرعت عوض شدن تصویر را در مدت زمان یک ثانیه نرخ تازه سازی یا همان رفرش ریت می‌گویند.
اگر شما به گیم یا مسابقات فوتبال علاقه دارید، باید در زمان انتخاب تلویزیون بیشتر به نرخ تازه‌سازی تصویر آن دقت کنید.
نرخ تازه‌سازی تلویزیونی که انتخاب می‌کنید حداقل باید 120 هرتز باشد تا تصاویر را روان‌تر نشان دهد.

کنتراست بالا


کنتراست بالا به معنی وجود تضاد در رنگ‌های تلویزیون می‌باشد که باعث می‌شود تصاویر پررنگ‌تر نشان داده شوند و در نتیجه واقعی‌تر به نظر برسند.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که کنتراست تلویزیون اگر پایین باشد باعث می‌شود رنگ مشکی در این تلویزیون‌ها دودی یا خاکستری به نظر بیاید بنابراین تصویر بسیار غیر واقعی به نظر برسد. پس در حین خرید باید به کنتراست تلویزیون توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نرخ اچ دی آر( HDR) تلویزیون

تکنولوژی اچ دی آر تضاد بین رنگ‌ها را بیشتر نشان می‌دهد، به طوری که رنگ‌های تیره را عمیق‌تر به تصویر می‌کشد و باعث می‌شود که تصویر تلویزیون شبیه تصاویر سه بعدی و در نتیجه بسیار واقعی نمایش داده شود.
پس اگر می‌خواهید با خرید تلویزیون در منزلتان یک سینمای خانگی تدارک ببینید، حتماً به قابلیت اچ دی آر تلویزیونی که می‌خرید توجه کنید.

کیفیت صدای تلویزیون

همانطور که تصویر تلویزیون بسیار مهم است در کنار آن کیفیت صدا نیز حائز اهمیت می‌باشد. در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که تلویزیونی که انتخاب می‌کنید از کیفیت صدای بسیار بالایی نیز برخوردار باشد.

قیمت تلویزیون

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ما قیمت تلویزیونی که قصد خرید آن را داریم بسیار مهم است. عواملی که بر قیمت یک تلویزیون تاثیر می‌گذارند عبارتند از سایز نمایشگر تلویزیون، برند سازنده تلویزیون، کیفیت تصویر تلویزیون و ضخامت صفحه نمایشگر آن و…
در نهایت این شما هستید که باید طبق سلیقه خود و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید تلویزیون قیمت مناسب با ویژگی‌های مد نظرتان را انتخاب کنید.

تلویزیون خوب چی بخرم؟

در سال های اخیر تقریبا همه برندها تلویزیون هایی مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی روز را ارائه کرده اند. با در نظرگرفتن مواردی که در بخش قبلی بیان شد میتوان به سادگی و با کمی بررسی از لحاظ کیفیت و مجهز بودن به آخرین تکنولوژی روز میتوان تلویزیون خوب و با کیفیت را انتخاب کرد.

خرید تلویزیون با قیمت مناسب

ما در این مطلب سعی کردیم نکات مهم خرید تلویزیون را بیان کنیم. با توجه به فاکتورهایی که با هم بررسی کردیم می‌توانید یک تلویزیون خوب با قیمت مناسب بخرید. اما بهتر است قبل از خرید تلویزیون بودجه خود را مشخص کنید . و طبق بودجه تان یکی از بهترین و پرفروش ترین تلویزیون های لیستی که در این بخش معرفی شده را انتخاب کنید.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا