تلویزیونخانه و آشپزخانه

تلویزیون جی پلاس بهتره یا تی سی ال +(مقایسه و معرفی 7 مدل پرفروش)

جی پلاس و تی سی ال دو برند قدرتمند و مطرح هستند که در زمینه طراحی و تولید انواع لوازم خانگی صوتی و تصویری، از جمله تلویزیون فعالیت می‌کنند تلویزیون‌های هر دو برند کیفیت بالایی دارند و دارای قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی هستند هر کدام از این برندها طرفداران خاص خود را نیز دارند. و از گزینه های ایده ال برای خرید تلویزیون هستند.


اما سوالی که ذهن کاربران زیادی را به خود مشغول کرده این است که تلویزیون جی پلاس بهتره یا تی‌سی‌ال؟
برای پاسخ به این سوال، باید کیفیت و قابلیت‌های تلویزیون های هر دو برند را با جزئیات بررسی کنیم. تا با اطمینان بیشتری مدل های پرطرفدار این دوبرند را معرفی کنیم. اگر شما هم قصد خرید تلویزیون را دارید و میخواهید بدانید که تلویزیون جی پلاس بهتر است یا تی‌سی‌ال، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مقایسه تلویزیون جی پلاس و تی سی ال

قطعا یکی از بهترین راه حل ها برای انتخاب بین دو محصول مقایسه، بررسی ویژگی ها و معایب مزایا هر کدام از دو برند است. مقایسه هر مدل از محصولات جی پلاس و تی سی ال با عملکرد متفاوتی که داردند به عنوان یکی بهترین تکنیک‌ها برای آشنایی با مدل های مختلف این دو برند میتواند در انتخاب دقیقتر تاثیر گذار باشد. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

برند جی پلاس


برند جی پلاس ساخت کجاست؟ جی پلاس یک برند معتبر و مطرح داخلی است که در سال 1398 توسط کمپانی گلدیران تاسیس شد و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین برندهای لوازم خانگی می‌باشد این برند توانسته ظی مدت کوتاهی با استفاده از تجربه مشترک با شرکت ال جی محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را به بازار عرضه کرده است.
شرکت گلدایران در ابتدا با کمپانی ال جی همکاری می‌کرد که بعد از استفاده از دانش و تجربه کره‌ای‌ها، خط تولید خود را راه‌اندازی کرد. و برند جی پلاس را جایگزین ال جی در ایران معرفی کرد. برخی از قطعات محصولات جی پلاس، ساخت برند ال جی می‌باشند که در داخل ایران مونتاژ می‌شوند.

تلویزیون جی پلاس
تلویزیون جی پلاس

کیفیت تلویزیون جی پلاس


تلویزیون‌های جی پلاس هوشمند می‌باشند و قابلیت‌ها و امکانات زیادی برخوردارند که با استفاده از الگو برندهای مطرح از بهترین تلویزیون های خارجی سبب شده که جی پلاس از برندهای معتبر و رقیب جدی برای تلویزیون های وارداتی باشد.

1- کیفیت تصویر تلویزیون جی پلاس
تلویزیون‌های کمپانی جی پلاس با کیفیت تصویرهای متفاوت مانند ، 4K ، HD ، FULL HD ساخته می‌شوند که رزولوشن تلویزیون‌های جدید جی پلاس در نمایشگرهای جی پلاس با تصاویر واضح‌تر بسیار زنده و پویا نمایش می‌دهند .

2- سایز تلویزیون جی پلاس
سایز تلویزیون‌های جی پلاس بالای 60 اینچ است و برای کاربرانی که علاقمند به تلویزیون‌های بزرگ هستند مناسب می‌باشند.

3- پورت‌های داخلی و خارجی
تلویزیون‌های جی پلاس دارای چندین پورت ورودی و خروجی کاربردی شامل OPS ، HDMI و USB  برای انتقال صدا می‌باشد با برخورداری از ازن فناوری های خود قادر به تولید محتوای بهتر تلویزیون و به راحتی می‌تواند از طریق وای فای یا کابل به اینترنت متصل شد. هر چه تعداد این پورت‌ها بیشتر باشد دستگاه‌های بیشتری از جمله ایکس باکس… می‌توان به آن وصل کرد.

4- حافظه داخلی
تلویزیون‌های جی پلاس دارای حافظه داخلی هستند که داده های خود را بر روی آن ذخیره می کنند. شما می‌توانید براحتی برنامه‌های مورد علاقه خود را ضبط کنید اما تلویزیون‌های برندهای دیگر ایرانی حافظه داخلی ندارند.

5- اتصال به اینترنت
تلویزیون‌های کمپانی جی پلاس مجهز به رابط کاربردی اندروید می‌باشند، همچنین قابلیت اتصال به اینترنت دارند که سبب عملکردهای نسل دوم و سوم تلویزیون‌های جی پلاس میگردد. شما می‌توانید از طریق وای فای یا کابل اینترنت به صورت آنلاین فیلم و سریال ببینید یا برنامه مورد علاقه‌تان را دانلود و نصب کنید و یا از وبگردی لذت ببرید.

6- قابلیت اندروید تی وی
تلویزیون جی پلاس مجهز به سیستم عامل اندرویدی بسیار قدرتمند است که شما می‌توانید از طریق اندروید باکس جی پلاس Android box به اینترنت به صورت آنلاین وارد فروشگاه گوگل پلی، وصل شده و برنامه ها و سرویس های آن بهرمند شوید.

7- اتصال وسایل هوشمند به تلویزیون
و هفتمین ویژگی تلویزیون جی پلاس قابلیت اتصال به گوشی همراه است که کاربران می‌توانند به راحتی از گوشی به عنوان کیبورد و موس استفاده کنید. به سادگی از اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند خود لذت ببرند

برند تی سی ال

برند تی سی ال ساخت کجاست؟ کمپانی تی‌سی‌ال یک برند چینی است که در سال 1396 زیر نظر کمپانی مادیران فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و در حال حاضر یکی از برندهای پرطرفدار در ایران محسوب می‌شود و یک رقیب سرسخت برای کمپانی جی پلاس می‌باشد. قطعات محصولات برند تی‌سی‌ال، ساخت بهترین شرکت های چینی هستند و در ایران به مرحله مونتاژ می‌رسند. محصولات کمپانی تی سی ال با طراحی پیشرفته و استفاده از فناوری روز دنیا بسیار با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌شوند.

تلویزیون تی سی ال
تلویزیون تی سی ال

کیفیت تلویزیون تی‌ سی‌ ال
تلویزیون‌های هوشمند تی سی ال، یکی دیگر از برندهای قدرتمند بسیار پرطرفدار و از برندهای پرفروشی هستند. که انواع مدل تلویزیون تی سی ال 32 تا 85 اینچ را با برخورداری از آخرین فناوری روز با قابلیت‌ها و امکانات متنوعی را ارائه کرده است.

1- تصویر تلویزیون تی سی ال
تلویزیون‌های تی سی ال با کیفیت تصویرهای مختلف مانند HD، 4K، Full HD طراحی شده اند که  تصاویر را با وضوح چهار برابر ارتقاء و با رزولوشن 2160 تا 3840 پیکسل (حدود 8 میلیون پیکسل)  این برند بهترین کیفیت تصویر تلویزیون را به یک محصول جذاب برای منازل و گیمرها تبدیل کرده است.

2-  کنتراست رنگبندی
تلویزیون تی سی ال وضوح افزایش عمق تصاویر بسیار بالایی دارد،  طیف گسترده ای رنگ‌ها را پشتیبانی می‌کند، کنتراست و درخشندگی بالایی نیز دارد و به همین دلیل تصویری بسیار شفاف، واضح و واقعی را به نمایش می‌گذارد.

3- قابلیت اتصال به اینترنت
تلویزیون‌های هوشمند تی سی ال قابلیت اتصال به اینترنت دارند و مجهز به سیستم عامل اندروید و دارای رابط کاربری ساده و روان هستند کاربر می‌توانید با استفاده از آن به صورت آنلاین فیلم و سریال ببینید یا از دسترسی به رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های اشتراک‌گذاری محتوا . وب گردی لذت ببرد یا بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را دانلود و روی آن نصب کنید.

4- پورت ورودی و خروجی
تلویزیون‌های برند تی سی ال، دارای انواع پورت های ورودی و خروجی متعددی HDMI و USB هستند که با استفاده از با استفاده از یک کابل VGA و HDMI برای اتصال تلویزیون به ایکس باکس، پلی‌استیشن و یا استفاده تلویزیون به جای مانیتور بسیار کاربردی هستند.

سایز بندی تلویزیون تی‌ سی‌ ال
تلویزیون‌های تی سی ال در اندازه های مختلف از 32 تا 85 اینچ صفحه نمایشگر را در  در 4 دسته Full HD، Smart، 4K و QLED  بسیار متفاوت تولید کرده. این کمپانی با تنوع تلویزیون های تی سی ال در همه سایزی تلویزیون مطابق با سلیقه های کرده است. قیمت آنها با هم فرق دارد و کاربران می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

6- سیستم عامل اندروید
جدیدترین تلویزیون تی سی ال مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه‌ی 9 بهره‌مند شده است. کاربر میتواند با استفاده از تلویزیون هوشمند تی سی ال به اینترنت وصل شوید و از دنیای بدون محدودیت اینترنت لذت ببرید.

مزایای تلویزیون جی پلاس و تلویزیون تی سی ال


تلویزیون‌های هر دو برند دارای مزایای بی‌شماری هستند که در این قسمت به طور خلاصه چند تا از آنها را بیان می‌کنیم.
از جمله مزایای تلویزیون جی پلاس می‌توان به شکل ظاهری بسیار ظریف با حاشیه باریک و طراحی بسیار زیبا و مدرن آن اشاره کرد.
یکی دیگر از مزایای این تلویزیون‌ها سخت‌افزارهای بسیار با کیفیت و پرقدرت آن می‌باشند.
از دیگر مزایای تلویزیون جی پلاس می‌توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره کرد از آنجایی که تلویزیون‌های جی پلاس ایرانی هستند قیمت آنها فوق العاده مناسب می‌باشد.
از مزایای تلویزیون تی سی ال نیز می‌توان به ظاهر زیبا، جذاب و مدرن آن اشاره کرد.
تلویزیون‌های تی سی ال دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبری هستند.
قیمت تلویزیون‌های تی سی ال نسبت به تلویزیون‌های برندهای خارجی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

معایب تلویزیون‌های جی پلاس و تی سی ال

تلویزیون‌های جی پلاس و تی سی ال، همانند هر محصول دیگری در کنار مزایای بسیار زیادی که دارند معایب ناچیزی نیز دارند که در این قسمت به آن می‌پردازیم.


از نظر کاربران یکی از معایب تلویزیون‌های جی پلاس را میتوان قدرت پردازش پایین و نرخ نوسازی 60 هرتز آن عنوان کرد.
از جمله معایب تلویزیون‌های تی‌سی‌ال از نظر برخی کاربران، می‌توان به دیر روشن شدن آن و هنگ کردن مدل‌های قدیمی‌تر اشاره کرد.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نتیجه:
با توجه به نکاتی که در این مطلب عنوان کردیم هر دو تلویزیون جی پلاس و تی سی ال از نظر کیفیت در یک سطح هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. تلویزیون‌های هر دو کمپانی طرفداران خاص خود را دارند و بسیار پرفروش می‌باشند.اما تنوع محصول در تلویزیون‌های برند جی پلاس بیشتر از تلویزیون‌های برند تی‌سی ال می‌باشد.
نکته‌ای که در مورد سیستم عامل اندروید تلویزیون جی پلاس وجود دارد، این است که این تلویزیون امکان دستیابی به فروشگاه گوگل پلی را برای کاربران خود فراهم کرده است بنابراین امنیت بیشتری دارد به همین دلیل می‌توان گفت که سیستم عامل اندروید در تلویزیون جی پلاس به مراتب قویتر از تلویزیون تی سی ال می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا