خانه و آشپزخانهلوازم برقی

بهترین مارک غذاساز حرفه ای تک کاره و چند کاره [ ایرانی و خارجی ] 12 مدل پرفروش

غذاساز چند کاره یکی از لوازم برقی آشپزخانه است. که برای آسان‌تر شدن آشپزی مورد استفاده قرار میگیرد. با استفاده از غذاساز برای آماده کردن مراحل اولیه مواد غذایی بدونه اتلاف وقت و انرژی به بهترین نحو انجام می‌شود.

کارهایی از قبیل ورقه کردن، رنده کردن، مخلوط کردن، پوره کردن، ….را در سریعترین زمان ممکن با کمک غذاساز به راحتی میتوان انجام داد. حتی میتوان گفت کاربرد غذاساز هنگام آشپزی به اندازه دستیار به سرآشپز کمک خواهد کرد.

با بکارگیری دستگاه همه کاره آشپزخانه در زمان و انرژی بسیار صرفه جویی می‌شود. و از آشپزی راحت و دلچسب لذت خواهید برد. همه این ویژگی‌ها باعث میگردد از وجود بهترین مارک غذاساز در آشپزخانه خود استفاده کنید.

اکنون که با کارایی دستگاه غذاساز آشنا شده‌اید. با ما همراه باشید تا راهنمایی و نکات خرید بهترین غذاساز موجود در بازار را برای شما شرح دهیم. با مطالعه این پست میتوانید بهترین مارک غذا ساز را برای خود انتخاب و تهیه کنید.

غذاساز چیست؟

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی انواع واقسام وسایل از جمله وسایل آشپزی برای افزایش سرعت و دقت بسیار پیشرفت کرده غذاساز هم یکی از این وسایل الکتریکی است. که با کترین زحمت مواد اولیه آشپزی و شیرینی پذی را را به آسان ترین شکل انجام میدهد. که معمولا دارای چندین ظرف مختلف برای آماده کردن مواد لازم آشپزی می‌باشد.

انواع غذاساز

غذاساز از مدل یک تا چند کاره در بازار وجود دارد. البته غذاساز هر چه کارایی بالاتری داشته باشد مسلما تعداد تکه‌های ظرف آن بیشتر است و به طبع قیمت بالاتری هم نیز خواهد داشت. اگر شما در خانه دستگاه آبمیوه‌گیری و آسیاب نداشته باشید می‌توانید از دستگاه غذاساز چند کاره استفاده کنید. و با خرید غذاساز تقریبا همه وسایل و ابزار کمک آشپزی را در قالب یک دستگاه چند کاربره می‌توانید داشته باشید.

پیشنهاد شده برای شما: 21 مدل ست کتری و قوری جدید رنگی و استیل

راهنمایی و نکات خرید غذاساز

تنظیم سرعت: موتور غذا ساز از دو نوع تک سرعت و چند سرعت در بازار موجود است اگر غذاساز چند سرعت داشته باشد زیاد تفاوتی از لحاظ نوع خرد کردن ندارد فقط سرعت بالاتر باعث میشود سریعتر خرد کردن مواد انجام شود. قابلیت تنظیم سرعت روی قیمت غذاساز موثر است. اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه صرف خرید غذاساز کنید. از مدل تک سرعت انتخاب کنید.

عدم لرزش دستگاه: فرقی ندارد که غذاساز شما چند کاره باشد. فقط دستگاه غذاساز نباید هنگام استفاده لرزش داشته باشد این لرزش هم در نوع خرد کردن تاثیر دارد وبه مرور زمان باعث آسیب دیدن دستگاه میگردد.

قابلیت شستشو: امروزه برای شستن تمام وسایل آشپزی از ماشین ظرفشویی استفاده میشود، بنابراینیکی از فاکتورهای مهم خرید غذاساز قابلیت شستشو قطعات با ماشین ظرفشویی و دست می‌باشد به همین سبب هنگام خرید از داشتن این قابلیت اطمینان پیدا کنید

جنس و نوع تیغه: برندهای معتبر تیغه غذاساز را از فولاد و یا استیل ضد زنگ ساخته اند. با خرید غذاساز از برندهای معتبر مطمئن هستید که محصول شما از کیفیت بالا تیغه و سایر قطعات برخوردار است. اما توجه کنید شکل برش دادن تیغه‌ها باهم متفاوت است ببینید برای غذاساز شما کدام تیغه‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گنجایش مخزن: گنجایش مخزن غذاساز از یک لیتر تا پنج لیتر متفاوت است. میزان گنجایش غذاساز بستگی به تعداد افراد خانواده و میزان استفاده شما از غذاساز را دارد و این شما هستید، که باید گنجایش مخزن را با توجه به نیاز خود تعیین کنید.

جنس بدنه : یکی ازفاکتورهای مهم خرید غذاساز که باید مد نظر داشت، جنس بدنه غذاساز است. که معمولا از جنس پلاستیک فشرده، فلز و نیز استیل ساخته شده‌اند. حتما به کیفیت آن توجه داشته باشید که بعد از استفاده بدنه دچار ترک‌خوردگی و یا تغییر رنگ نشود.

میکرو سویچ

قابلیت بسیار فوق‌العاده‌ای که برای اکثر دستگاه‌های هوشمند و مدرن بکار می‌رود، داشتن این امکان است تا تمام قطعات به صورت کامل در جای خود قرار نگرفته باشد حتی زمانی که اتصال برق نیز برقرار باشد، با زدن دکمه غذاساز روشن نمی‌شود. این قابلیت از امکانات ایمنی دستگاه است که با اطمینان کاملتری میتوان از دستگاه استفاده کرد.

لوازم جانبی غذاساز

غذاساز که به آن همه کاره هم می‌گویند. دارای لوازم جانبی و اقلام مختلفی همچون: مخزن، رنده، آسیاب، تیغه ….همراه است. و این موضوع که غذاساز چه اقلام لوازمی را داشته باشد شما باید تعیین نمایید پس احتیاط کنید و مدلی را انتخاب نمایید که توانایی انجام کارهای شما را دارد، نیازی نیست که همه لوازم جانبی را به همراه داشته باشد.

مزایای خرید غذاساز

1- اگر ازلحاظ قیمت در نظر بیگیریم خرید دستگاه های مختلف به صورت تک و جداگانه هزینه بیشتری دارد از این رو خرید غذاساز چند کاره به صرفه خواهد بود.

2- اگر هر کدام از وسایل مانند آسیاب و مخلوط کن و …را بخواهیم جداگانه تهیه کنیم فضای زیادی برای قرار دادن این وسایل لازم است اما با خرید غذاساز میتوان همه این ابزار را در در یک دستگاه در کنار هم داشته باشید.

3-اگر بخواهید وسایلی همچون: آبمیوه‌گیری، آسیاب، مخلوط کن، خردکن برقی ……را جداگانه تهیه کنید شاید بین انواع مدل و برندهای مختلف دچار تردید شوید و کار خرید همه این وسایل به صورت تک سخت می‌باشد با خرید غذا ساز همه کاره می‌توانید از همه این وسایل به صورت یک پکیج کامل استفاده کنید.

قیمت غذاساز

عوامل مختلفی برای فاکتور خرید غذاساز تاثیر دارد که در این مطلب به تمام موارد اشاره شد پس این شما هستید که باید با توجه به هزینه و نیاز خود چند کاره بودن دستگاه را انتخاب کنید. قیمت غذاساز در برندهای مختلف رابسنجید تا بتوانید خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید.

غذاسار یک وسیله کاربردی برای آشپرخانه است. اما نیاز به هزینه بالایی دارد. خردکن برقی یکی از وسایل برقی آشپزخانه است که میتوانید با صرف هزینه ای معقول برای خرید خردکن یک وسیله جایگزین ارزان چند کاره را داشته باشید. پیشنهاد میکنم در مطلب دیگر بهترین مدل خردکن برقی را نیز مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا