خانه و آشپزخانه

بهترین مارک ظرف گرم نگهدارنده غذا + 23 مدل ظرف کارمندی و مدرسه (استیل و پلاستیک)

ظرف نگهدارنده غذا، از وسایل کوچک اما کاربردی هستند. که برای نگهداری و ماندگاری طولانی‌تر غذا ، میوه و حتی شیرینی مورد استفاده قرار میگیرند. خرید ظرف غذا باکیفیت اهمیت ویژه ای دارد. چرا که تماس مستقیم با مواد غذایی هستند که برای سلامتی ما اهمیت دارند. با توجه به مهم بودن کیفیت این ظروف تصمیم داریم انواع مدل ظروف نگهدارنده غذا را با متریال مختلف بررسی کنیم تا در نهایت بهترین مدل ظرف نگهدارنده غذا را معرفی کنیم.

انواع ظرف نگهدارنده غذا

ظروف نگهداری غذا از شکل و جنس مختلف تولید می‌شوند. که هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند. و می‌توانند کاربرد متفاوتی داشته باشند. برخی از این ظروف برای نگهداری مواد خوراکی سرد بیشتر استفاده می‌شوند. و بعضی از مدل ظروف نگهداری برای غذاهای گرم هستند.

ظرف نگهدارنده غذا پلاستیکی

امروزه از ظروف پلاستیک برای بسیاری از کاراهای روزمره در آشپزخانه استفاده می‌شوند. اما مدل ظروف پلاستیک نگهدارنده غذا که معمولا درب دار هستند. ظروف مناسب برای نگهداری غذا در یخچال و فریزر می‌باشند. اما باید هنگام خرید دقت داشته باشید که ظرف غذا پلاستیک از بهترین مارک را تهیه کنید تا از سالم بودن مواد غذایی اطمینان داشته باشید.

ظرف نگهدارنده غذا سرامیکی

ظرف سرامیکی نگهدارنده غذا ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارند. از نظر سلامت برای نگهداری غذا مناسب هستند. اما امکان استفاده این ظروف در دمای فریزر و یا ماکروویو وجود ندارد و هنگام استفاده نیاز به مراقبت بیشتری دارند چرا که بسیار ظریف هستند.

ظرف نگهدارنده پیرکس و یا شیشه ای

ظروف پیرکس اصل گزینه‌ای ایده ال و مناسب برای نگهداری غذا هستند. اما باید دقت داشته باشید که طرح این ظروف پیرکس با جنس شیشه ای نیز وجود دارند. که نمونه مدل ظرف نگهدارنده شیشه ای را برای گرم کردن غذا در ماکروویو و یا دمای فریزر به هیچ وجه نمیتوان استفاده کرد.

ظرف نگهدارنده غذا برقی (لانچ باکس)

یکی از جدیدترین انواع ظرف نگهدارنده غذا که برای نگهداری غذای کودک و افراد کارمند بسیار پرکاربرد هستند ظرف غذای برقی جدید می باشند. ( ما پیش‌تر در مقاله‌ای ظرف غذای برقی را بررسی و معرفی کرده‌ایم. پیشنهاد میکنم؛ برای داشتن اطلاعات بیشتر از این نوع ظرف نگهدارنده به مقاله بهترین ظرف غذا برقی مراجعه کنید.)

نکت مهم خرید ظرف نگهدارنده غذا

ظروف نگهدارنده غذا بیشتر برای جلوگیری از فساد و ورود میکروب ها به داخل غذا استفاده می‌شوند. بنابراین خرید ظرف غذا با کیفیت و عالی که داری درب جذب و محکم باشد به خوبی میتواند از ورود هوا و باکتری به داخل ظرف غذا جلوگیری کند.

ظروف نگهدارنده در چند نوع جنس مختلف هستند که می‌توانید با توجه به نیازتان از مدل ظروف غذا یک تکه و یا چند تکه استفاده کنید. و بسته به نوع مصرف یکی از ظروف نگهدارنده سرامیک، پلاستیک و یا استیل را تهیه کنید.

قبل از خرید حتما دقت داشته باشید که ظرف نگهدارنده قابل استفاده در چه دمایی هستند. زیرا بسیاری از این ظروف برای نگهداری مواد غذایی گوناگون در یخچال و یا فریزر و گاهی هم برای گرم کردن در مایکروویو استفاده می‌شوند. اگر قصد دارید از ظرف را برای گرم کردن غذا داخل مایکروویو هم استفاده کنید حتما به برچسب حک شده روی ظرف دقت داشته باشید که مدل ظروف غذا قابلیت استفاده در درجه بالای حرارت را هم داشته باشد.

یکی از قسمت های که سبب نگهداری بهتر و طولانی مدت غذا درون ظرف غذا می‌شود. درب ظرف غذا است که بهتر است دارای واشر و یا سوپاپ باشد. تا مانع از ورود میکروب و باکتری ها به داخل غذا شود.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

ظرف غذای کارمندی گرم نگهدارنده

یکی از کاربردهای ظروف گرم نگهدارنده برای غذای کارمندی و یا مدرسه است که در مدل های ظرف‌های یک طبقه و دو طبقه مناسب ترین ظرف نگهدارنده برای غذای مدرسه و یا کارمندان هستند که میتوان با قابلیت گرم کردن غذا بر روی گاز و حرارت قرار داد تا غذای خود را گرم کنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: هر آنچه که باید برای انتخاب و خرید ظرف غذا مناسب خود و فرزندانتان بدانید! -لیو پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا