خانه و آشپزخانه

خرید و قیمت بهترین مارک سرویس چاقوی آشپزخانه + 17 مدل با کیفیت پرفروش

یکی از مهم‌ترین ابزار آشپزی سرویس چاقوی آشپزخانه است. این ابزار حرفه‌ای در امر آشپزی بسیار کمک کننده است. هر آشپزخانه‌ای نیاز به مجموعه‌ای از چاقوهای گوناگون برای آشپزی حرفه‌ای را دارد. این ست چاقوی آشپزخانه از مدل‌های مختلف تشکیل شده‌اند که هر کدام مناسب استفاده برای آماده سازی مواد اولیه گوناگون آشپزی است.

چاقوی آشپزی در انواع مختلف و شکل‌های متنوع در بازار وجود دارند. که هر کدام برای کارهای مختلف آشپزی مثل قطعه قطعه کردن گوشت، خرد کردن سبزیجات، مرغ و ماهی …مورد استفاده قرار می‌گیرد. با انواع مدل چاقو میتوان مواد غذایی را سریعتر، آسانتر و ایمن، خرد و آماده کرد. با انتخاب و خرید سرویس چاقوی آشپزخانه می‌توانید انواع چاقوی مناسب آشپزی را در اختیار داشته باشید.

اگر شما یک آشپز تازه کار و یا یک آشپز حرفه‌ای و با تجربه باشید. میدانید که داشتن ست چاقوی آشپزخانه جزو وسایل ضروری برای آشپزی است. اما باید همه نکات که برای خرید انواع چاقوی آشپزی لازم است را بدانید. و مدلی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. با توجه به این موضوع قصد داریم دراین مطلب از فراهم کده به معرفی بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس چاقوی آشپزخانه بپردازیم.

سرویس چاقو آشپزخانه چه مارکی خوبه؟

ست چاقوی آشپزخانه از برندهای متعددی تولید می شوند که در برخی از مواقع حتی برندهای فبک و تقلبی در بازار مشاهده میشود. اما برندهای بینظیر دبلیو ام اف ، ام جی اس ، سوپر لایف، کاراجا ،  و وستوف.. از برندهایی هستند که بهترین سرویس چاقو آشپزخانه را در ظراحی زیبا و با بالاترین کیفیت دسته و تیغه تیز ساخته و عرضه کرده اند.

بهترین ست چاقوی آشپزخانه
بهترین ست چاقوی آشپزخانه

بهترین چاقوی آشپزخانه

سرویس چاقوی آشپزخانه از چاقو های مختلف تشکیل شده‌اند. که شامل چاقوی نان، سرآشپز، سبزیجات، ساطور … است.

چاقوی نان

این مدل چاقو به صورت دندانه دار است. که برای برش انواع نان طراحی شده که انواع نان باگت، سنگک و لواش مورد استفاده قرار می‌گیرد. که برای برش شیرینی و ورقه کردن پنیر هم میتوان استفاده کرد.

چاقوی سرآشپز

چاقو سر آشپز چاقو کاربردی و خوش دستی است، که برای همه کارهای آشپزی مورد استفاده قرار میگیرد. طول این چاقو بین 14 – 6 سانتیمتر است. چاقوی سرآشپز برای آماده سازی، خرد کردن و برش دادن موادغذایی استفاده می‌شود. تیغه آن دارای انحنایی است که به راحتی مواد غذایی را با این چاقو می‌توان خرد کرد.

چاقوی سبزیجات

این مدل چاقو دارای تیغه بلندتر و نازکتری نسبت به بقیه مدل چاقو است. تیغه این مدل انعطاف زیادی دارد. تا بتوان با آن صیفیجات مانند خیار و گوجه را به صورت اسلایس خرد کرد.

ساطور: این هم یک مدل چاقو است با این تفاوت که هم سنگین‌تر و تیغه آن پهنای زیادتری دارد. تیغه این چاقو استحکام بالای دارد. بیشتر برای خرد کردن گوشت که همراه استخوان باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. لبه‌های این چاقو بسیار مقاوم است واز برخورد با استخوان خراب نمی‌شود.

5 نکته مهم برای خرید چاقو

1- وزن چاقو : از مواردی که موقع خرید چاقو باید به آن توجه داشت وزن چاقو است. وزن چاقو ارتباط مستقیم با کیفیت و کارایی چاقو دارد و برای عملکرد چاقو بسیار تاثیر گذار است. چاقوی را انتخاب کنید که ضمن داشتن کیفیت بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید به اصطلاح چاقو خوش دست باشد.

2-تعادل چاقو : منظور از تعادل چاقو این است که بین دسته و تیغه هماهنگی داشته باشد. یعنی وزن و پهنای تیغه و دسته با هم متناسب ساخته شده باشد.که هنگام کار کردن با آن فشار کمتری به دست وارد شود. تا سرعت و دقت کار نیز بالا برود.

3- دسته چاقو : هنگام خرید حتما به دسته چاقو توجه کنید، که خوشدست باشد تا زمان استفاده به دست شما آسیب نزند. معمولا برای دسته از شیار های انگشتی استفاده میکنند تا راحتر درون دست قرار بگیرد. دسته چاقو را معمولا از جنس پلاستیک، چوب و فلز می‌سازند. سعی کنید دسته چاقوی دسته فلزی انتخاب نکنید زیرا هنگام کار هم سنگین است و نیز باعث فشار به دست می‌شود.

4- جنس تیغه: تیغه چاقو را دقت کنید که از بهترین جنس باشد تازمانی که از آن استفاده می‌کنید نیاز مکرر به تیز کردن نداشته باشد. البته چاقو های باجنس جدید هم در بازار وجود دارد که دارای تیغه سرامیکی هستند این جنس چاقو قابل تیز کردن نیستند. بنابر این از چاقوی با جنس کیفیت بالا یی دارند انتخاب کنید (استیل ضد زنگ ویا فلز بهترین نوع تیغه هستند.)

5-استحکام و دوام: یکی دیگر از مواردی که موقع خرید باید به آت دقت کرد جنس باکیفیت است. زیرا چاقو وسیلهای استکه در طول روز بارها در آشپزخانه مورد استفاده قرار میگیرد بنابراین جنسی را انتخاب کنید که ضمن داشتن کیفیت بالا عمر بیشتری داشته باشد.

پیشنهاد شده برای شما: بهترین مارک قاشق چنگال ایرانی و خارجی جدید و شیک

نکات مراقبت از چاقو

چاقو را پس از شستن حتما خشک کنید.

برای تمیز کردن چاقو از ابزار چاقو تیز کن استاندارد استفاده نمایید تا لبه چاقو آسیب نبیند.

می‌توانید برای تیز کردن چاقو از تیز کن برقی و یا دستی که دارای شیار مخصوص هستد. استفاده کنید.

برای این که چاقو در کنار وسایل کشو آسیب نبیند بهتر است از پایه و یا کیف مخصوص استفاد کنید

کیف و یا پایه چاقو

برای نگهداری سرویس چاقو از کیف مخصوص و یا پایه نگهدارنده استفاده می‌شود. جنس کیف با آستر سخت و تقسیم بندی مختلف همراه است. که در برابر آب نیز بسیار مقاوم هستند. اما پایه از جنس مختلف چوبی، فلزی ساخته می‌شود. این مدل بین خریداران محبوبتر است. و برای دکوراسیون آشپزخانه جلوهای زیبا دارد.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

0/5 (0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا