خانه و آشپزخانه

بهترین پمپ آب کولر آبی الکتروژن و موتوژن + 9 مدل باکیفیت پرفروش

پمپ کولر چه مارکی خوبه بخرم؟

پمپ آب کولر یکی از قطعات اصلی کولرهای آبی هستند، که بدونه پمپ آب قدرتمند و سالم کولر قادر به ایجاد باد خنک نمی‌باشد. هنگام خرید کولرهای آبی و یا تعویض پمپ آب کولر باید اطلاعات کاملی از انواع مدل پمپ آب و کارکرد این قطعه داشته باشید تا بهترین مارک پمپ آب کولر آبی را تهیه کنید.

پمپ آب کولر آب چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ‌های آب کولرهای آبی تقریبا یکی از کوچکترین مدل پمپ‌هایی است، که برای پمپاژ کردن آب روی پوشال‌های در کولر آبی نصب می‌شوند. که سبب بازدهی و خنک کنندگی هوای ایجاد شده توسط کولر میگردد.

عملکرد پمپ آب برای کولر به این نحو است که آب جمع شده کف کولر توسط پمپ آب از طریق لوله‌های توزیع آب به سه طرف کولر که پوشال‌ها نصب هستند، پخش شده، خیس شدن پوشال سبب ایجاد باد خنکی می‌شود. که از طریق دریچه‌ها وارد ساختمان می‌شود.

اگر شما هم قصد خرید پمپ آب کولرهای آبی را دارید، و با انواع مدل و مارک پمپ آب کولر در بازار و فروشگاه‌های آنلاین روبرو شده‌اید. اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله تصمیم داریم به بررسی انواع پمپ آب کولر بپردازیم. که با شناخت بیشتر انواع پمپ آب و اجزای تشکیل دهنده این قطعه می‌توانید با اطلاع دقیق‌تر بهترین مارک پمپ کولر آبی را تهیه کنید.

انواع مختلف پمپ آب کولر آبی

پمپ کولر آبی از لحاظ سیم پیچی به دو دسته تک بویین و دو بویین تقسیم شده‌اند. که این تقسیم بندی بر اساس نوع استاتور و نیرو محرکه در دو دسته هستند.

پمپک کولر استاتور ( تک بویین)

همانطور که از نام این محصول مشخص است این محصول تنها دارای یک دور سیم پیچی هستند. که آب را با فشار خیلی کم پمپاژ کرده و از قدرت کمی برخوردارند. اما از نظر مصرف انرژی کمترین مصرف را دارند. که بسیار مقرون به صرفه هستند.

پمپ کولر نیرو محرک ( دو بویین)

این مدل پمپ با دو دور سیم پیچی دارای قدرت بیشتری نسبت به مدل پمپ تک بوبین دارند. که قدرت بالاتر این پمپ نیرو محرکه برای پمپاژ آب به تمام قسمت‌های پوشال کولر را دارند. که همین امر سبب بازدهی و خنک کنندگی بیشتر کولر می‌گردد. اما خوب به طبع قدرت بالاتر این پمپ کولر باعث مصرف انرژی زیادتر می‌شود.

ما برای معرفی انواع کولر آبی موجود در بازار برندهای کولر آبی با مدل‌های مختلف از این محصولات را بررسی کرده ایم. میتوانید قبل از خرید پمپ کولر آبی پست بهترین مارک کولر آبی را هم بررسی کنید.

راهنمایی و نکات مهم خرید پمپ کولر

نوع پمپ: اولین فاکتوری که برای خرید پمپ آب کولر باید در نظر گرفت، اینکه شما نیاز به یک پمپ با قدرت زیاد یعنی یک بویین را دارید، یا چنانچه کولر بزرگ باشد نیاز به پمپ آب نیرو محرک ( دو بوبین) دارید که قدرت بیشتری برای پمپاژ آب به تمام قسمت‌های پوشال را داشته باشد.

جنس عایق کاری پمپ: جنس پمپ از پلاستیک و فلز تولید شده‌اند. که بهترین نوع فلز برای این وسیله فلز ضد زنگ است که بیشترین مقاومت را در مقابل رطوبت محیط کولر داشته باشد.

سنسور دما :گرم شدن بیش از حد پمپ یکی از دلایلی که پمپ‌های آب کولر دچار سوختگی می شوند. که اگر پمپ شما دارای سنسور دما باشد، به صور اتوماتیک برق ورودی پمپ قطع و وصل می‌شود، که این نوع عملکرد پمپ از گرم شدن این قطعه جلوگیری می‌کند. البته امروزه اکثر مدل پمپ‌های کولر تولید شده به سنسور تنظیم شده‌اند.

پمپ ضد رسوب : محیط کولر به دلیل وجود آب دارای رسوبات بالایی است. که در بیشتر مواقع گرفتن رسوب زیاد مانع پمپاژ آب و در نهایت منجر به سوختگی کولر می شود. به همین منظور در بیشتر پمپ آب کولر جدید پروانه‌هایی تعبیه می شوند، که با چرخش معکوس رسوبات انباشته شده را پراکنده می‌کنند.

فیلم تعویض پمپ آب کولر را ببینید؟

چند نکته برای نگهداری بهتر پمپ کولر

کولر به دلیل اینکه در فضای بیرون نصب می‌شود، بعد از گذشت مدتی درون آب رسوبات و اجسام خارجی مانند پوشال‌های کولر در قسمت کفه کولر جمع می‌شود، که گاهی مانع چرخش پروانه پمپ می‌شوند بهتر است هر چند وقت یکبار آب کفه کولر تخلیه و رسوبات آن را تمیز کرد.

مسدود شدن لوله‌های ورودی و خروجی آب پمپ سبب فشار بالا به پمپ میگردد بنابر این لوله‌های متصل به پمپ را بررسی کنید. و از باز بودن جریان آب مطمئن شوید که این امر مانع از سوختن پمپ می‌شود.

در اغلب مواقع روشن گذاشتن پمپ کولر بدونه روشن کردن موتور سبب سوختگی پمپ کولر می‌شود. دقت داشته باشید که فقط زمانی که پمپ کولر را روشن می‌کنید، موتور هم باید روشن باشد. که با خنک کردن محیط کولر مانع گرم شدن و سوختن پمپ شود.

بهترین مارک پمپ آب کولر کدام است؟

شرکت‌های زیادی مشغول به فعالیت در زمینه تولید پمپ کولر هستند. که می‌توان برندهایی نظیر الکتروژن، موتوژن، نوستوپ، پاکشوما، شیراز صنعت، سوبو، دمنده، الکتروژرمن را از بهترین برندهای شناخته شده پمپ کولر در بازار معرفی کرد.

پیشنهاد شده برای شما: بهترین مارک موتور کولر آبی [ الکتروژن ، موتوژن]

قیمت و خرید پمپ آب کولر آبی

همانطور که در این مطلب گفته شد. پمپ آب کولر دارای تنوعی از بهترین برندهای تولید کننده این قطعه است. که قیمت پمپ کولر بستگی به برند و عوامل دیگری که در این مقاله گفته شد دارند. اما ما برای سهولت خرید پمپ آب کولر 39 مدل مختلف را از برندهای معرفی شده را در این بخش آماده کرده‌ایم. که می‌توانید برای قیمت، مشخصات بیشتر و خرید پمپ آب کولر روی دکمه مشاهده قیمت و خرید محصول کلیک کنید.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا