خانه و آشپزخانه

بهترین مودم همراه جیبی در ایران (3G و 4G و 5G) خرید و قیمت 2024

مودم ۴G بخریم یا مودم TD-LTE؟

مودم همراه جیبی اتصال به اینترنت را در هر نقطه‌ای به بهترین شکل انجام میدهند. در حالی که مودم‌های رومیزی ADSL خانگی تنها محدوده مشخصی را پوشش میدهند. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح میدهند که مودم همراه یا همان مودم جیبی را هم در کنار مودم رومیزی خانگی داشته باشند. تا درمکان هایی که قابلیت استفاده از مودم خانگی وجود ندارد از مودم همراه استفاده کنند.

مودم همراه یا بهتر است بگویم مودم جیبی که به راحتی قابل حمل هستند. با یک سیم کارت امکان اتصال به اینترنت را فراهم میکند برای افرادی که دغدغه همیشگی اتصال به اینترنت را دارند. و کار روزمره آنها در بستر اینترنت صورت میگیرد. مودم جیبی سبب دسترسی خوبی به اینترنت می‌شود.

برای استفاده از مودم همراه نیاز به یک سیم کارت می‌باشدکه با توجه به امکانات که شرکت تولید کننده مودم همراه ارائه میدهد. این امکانات متفاوت است. به همین دلیل برای خرید مودم جیبی همراه باید فاکتورهای مهم خرید را در نظر بگیرید. تا بهترین مودم همراه را تهیه کنید. که ما در این مطلب به فاکتورهای مهم خرید مودم همراه خواهیم پرداخت.

مودم همراه چیست؟

مودم در دو نوع جیبی همراه و مودم ADSL رومیزی هستند. که مدل مودم جیبی بدونه نیاز به اتصال به برق زمان استفاده امکان متصل شدن به اینترنت را فراهم میکند. اما مدل رومیزی که محدوده مشخصی را پوشش میدهند.

انتخاب و خرید مودم رومیزی ADSL نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد برندها و محصولات با کیفیت است که ما در پست بهترین نوع مودم روتر ADSL خانگی ، رومیزی همه این موارد را بیان کرده‌ایم.

نحوه عملکرد مودم همراه

مودم همراه که بدونه نیاز به برق و با کمک باطری توسط یک سیم کارت از اپراتورهای مختلف امواج اینترنت را از طریق آنتن داخلی و یا خارجی به دستگاهایی که در اطراف از طریق وای فای متصل می‌شوند منتقل میکند.

انواع مدل مودم همراه

مودم‎‌های جیبی یک ابزار بسیار مهم برای اتصال به اینترنت بین المللی می‌باشد. که توجه به نوع مدل مودم هنگام خرید بسیار اهمیت دارد. تا با خرید بهترین مودم جیبی همراه بتوانید به خوبی از کاربرد و قابلیت‌های بالای این دستگاه استفاده کنید. برای این امر ابتدا باید آشنایی بیشتری با مدل‌های این نوع مودم را داشته باشید.

بهترین مودم همراه از نظر آنتن دهی

مودم شارژی : این نوع مدل مودم شارژی که که توسط کابل و اتصال به برق شارژ می‌شود. و در چند مدل مختلف تولید شده‌اند. که قیمت آن بستگی به مدل این مودم دارد.

مودم دانگل: مدل دانگل نوع قدیمی‌تر و اولیه مودم‌های همراه هستند. که با کابل یو اس بی به دستگاه مورد نظر، لپتاپ، کامپیوتر، پاور بانک نصب می‌شوند.

مودم سیم کارتی: مدل‌های جدید و پیشرفته مودم همراه سیم کارتی این مدل قابل حمل هستند. که در هر جایی میتوان از این مدل استفاده کرد. این مودم های سیم کارتی دو مدل LOCK و UNLOSK که می‌توانند از اپراتورهای همراه استفاده کنند.

اگر قصد خرید بهترین مودم همراه را دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم مدل مودم همراه UNLOSK را تهیه کنید که قابلیت استفاده از هر نوع سیم کارت سه اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل را پشتیبانی کند.

راهنمای خرید مودم‌های همراه جیبی 4G و 5G

مودم همراه که امکان استفاده از نسل جدید اینترنت 4G و 5G را با بالاترین سرعت و کیفیت را فراهم می‌کنند. که در مدل‌های قدیمی تر مودم دانگل که با USB اتصال را برقرار می‌کنند. و در مدل بسیار پیشرفته که با باتری و در هر مکانی اتصال با شبکه های LTE ، 4G ، 5G پشتیبانی میکند. توصیه می‌شود زمان خرید مودم همراه به راهنمای خرید که در این بخش گفته شده توجه کنید.

باتری: باتری مودم همراه در دو مدل پرسی و جدا شدنی تعبیه شده اند. که برای خرید مودم بهتر است، از مدل مودمی که باتری آن قابلیت جدا شدن را دارند تهیه کنید.

نکته: حتما مدل مودم همراه باتری با ظرفیت 1800 میلی آمپر به بالا را داشته باشد.

سرعت دانلود: مودم‌های همراه که دارای سرعت 4G ، 5G هستند. از سرعت بالای دانلودی برخوردارند. هنگام خرید بهترین مودم همراه حتما دقت داشته باشید. که از شبکه‌های پر سرعت اینترنت پشتیبانی میکند. زیرا اگر شما مدل 3G را تهیه کنید سرعت کافی دانلود را نخواهید داشت. و زمان استفاده دچار مشکل سرعت خواهید شد. بنابراین زمان خرید مودم به میزان سرعت دانلود حتما دقت داشته باشید.

وزن : همانطور که از نام مودم همراه پیداست باید توجه داشته باسید که نباید مودم وزن و اندازه زیاد و بزرگی داشته باشد. تا به راحتی داخل جیب جا شود و یا فضای زیادی ازکیف را اشغال نکند.

وضعیت وای فای مودم همراه

برای استفاده از مودم همراه باید تعداد کاربرانی که به دستگاه متصل می‌شوند را در نظر بگیرید. و همچنین مودم دارای استاندارد برای فرکانس های 2/4 ، 5 گیگاهرتزی باشد که هم آنتن دهی بالا و سرعت بسزایی خواهد داشت

فاکتورهای مهم دیگر برای خرید مودم همراه

1- صفحه نمایش LED ویا LSD جهت نمایش دادن وضعیت مودم

2- رابط ضروری کاربردی شامل: شیار سیم کارت، شیار کارت حافظه، پورت

3- قابلیت پشتیبانی از 5 تا 32 دستگاه که هر چقدر پشتیبانی مودم بالاتر باشد قیمت بالاتری دارند.

مزیت استفاده از مودم همراه

استفاده هم زمان چندین دستگاه

قیمت اینترنت بسیار ارزان

با استفاده از مودم همراه گوشی های 3G را میتوان به حالت ارتقائ یافته 4G استفاده کرد.

مصرف انرژی بسیار کم گوشی زمان اتصال به اینترنت

بهترین مارک مودم جیبی چیست؟

در ابتدا باید گفت که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل مودم هایی را در اختیار مشتریان خود قرار میدهند که از شرکت هو آ وی تولید می‌شوند و اما بهترین مودم همراه را میتوان گفت: تی پی لینک (TP LINK) دی لینک ( D LINK) ، هو آ وی( Huawei) ، آلکاتل (Alsatel) را نام برد.

قیمت و خرید اینترنتی مودم همراه

در این قسمت مدل‌های پرفروش مودم جیبی همراه را لیست کرده ایم. که میتوانید با بهترین قیمت روز و خرید اینترنتی آسان مودم همراه خود را تهیه کنید. برای خرید روی دکمه مشاهده قیمت و خرید کلیک کنید.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام
      ممنون، فیدبک شماست که انگیزه و اشتیاق ما رو بیشتر میکند و حس خوب را به ما انتقال می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا