خانه و آشپزخانه

از کجا بفهمیم کولرآبی چند هزار است؟ [تشخیص ظرفیت کولر]

چطور بفهمیم کولر آبی چند هزار است؟کولر آبی چند هزار بخریم؟

چطور بفهمیم کولر آبی چند هزار است؟ کولرآبی چند هزار بخریم؟ کولر یکی از لوازم سرمایشی است که برای فصول گرم استفاده از این وسیله خنک کننده به یکی از ضروریات خانه و محل کار تبدیل می‌شود. و این موضوع که ظرفیت کولرهای آبی چگونه محاسبه می‌شود؟ به یکی از سوالات پرتکرار خریداران کولر می‌باشد. که ما در این مقاله قصد داریم میزان هوادهی کولرهای آبی موجود بازار را که ظرفیت آنها برحسب متراژ و در ابعاد مختلف کولر معرفی می‌شود و در نهایت انتخاب کولر آبی بر اساس متراژ بپردازیم.

کولرآبی چند هزار بخریم؟

ظرفیت کولرهای آبی را متناسب با متراژهای مختلف تولید می‌کنند. که اگر این ظرفیت به طور دقیق محاسبه نشود و هنگام استفاده ظرفیت خنک کنندگی کولر کمتر از نیازتان باشد، فضا خنک نمی‌شود. دستگاه کارایی لازم را نخواهد داشت. و اگر ظرفیت کولر زیادتر از متراژ فضای باشد، هوادهی دستگاه نسبت به محیط بیشتر می‌شود محیط بیش از خنک و یا سرد می‌شود. و به اجبار باید کولر را مدام خاموش و روشن کرد. حتی این امر موجب افزایش مصرف انرژی بیشتری به صورت ماهیانه خواهد شد. بنابراین انتخاب ظرفیت مناسب کولر متناسب با محیط اهمیت ویژه‌ای دارد که در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

کولرآبی
کولرآبی

از کجا بفهمیم کولرآبی چند هزار است؟

حتما شما هم برچسب های روی بدنه کولر را دیده‌اید که ظرفیت آن برحسب ابعاد 3000، 4000، 5000 ….علامت گذاری شده است. هر کدام از این اعداد و ارقام بر حسب یک قاعده کلی و جهانی برای سنجش به فوت مکعب در دقیقه به اسم cfm ( واحد بیان مقدار جریان هوا) در نظر گرفته و محاسبه می‌کنند. که کولرهای آبی موجود در بازار از با ظرفیت های 1800 تا 7000 هستند. که با این مقدار ظرفیت از اتاق های 9 متری تا 150 متری را به به راحتی پاسخگو هستند.

در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمم کولر ما چند هزار است ؟ باید بگویم : شرکت‌های تولید کننده کولرهای آبی ظرفیت کولر را با برچسب روی محصول که مشخصات کامل آن را نشان میدهد. علامت گذاری کرده‌اند که با نگاه کردن به برچسب و مراجعه به دفترچه راهنما مشخصات کولر را مشاهده خواهید کرد.

تشخیص کولر از روی پوشال

یکی دیگر از روش های برای تشخیص میزان هوادهی کولر می‌توانید از ابعاد پوشال کولر کاملا متوجه چندهزار بودن آن شوید. البته در برندهای مختلف کولر ممکن است که این ابعاد کمی تغییر داشته باشد.که در جدول زیر ابعاد کولر و چند هزار بودن آن را براساس اندازه پوشال متوجه خواهید شد.

ظرفیت کولر آبی ابعاد پوشال کولر آبی بر حسب 2 CM
3500 70 ✕ 60
4000 80 ✕70
4500  82 ✕70
6500  90✕ 80
7000 100 ✕90

ظرفیت کولر چند هزار داریم

کولر آبی معمولی از قدیمی ترین مدل های کولرآبی در بازار است. که با پیشرفته تر شدن تکنولوژی بر روی مدل های جدید کولر آبی خود آپشن ها و امکانات جدیدتری ارائه شده‌اند. کولر آبی با ظرفیت های 2000 ، 3000، 3500، 4000، 4500، 5000، 6500، 7000، 8000 و 11000 و بالاتر موجود هستند.

ما در سایت فراهم کده سعی بر این داشتیم که کولرهای آبی را در مدل‌های مختلف بررسی و معرفی کنیم. اگر قصد آشنایی با انواع مدل‌های متنوع کولر بازار را دارید پیشنهاد میکنم پست‌های دیگر فراهم کده با عنوان‌های بهترین مارک کولر آبی‌ سلولزی ، قیمت و خرید بهترین کولر آبی پرتابل و بهترین مدل کولر آبی آبسال را بررسی کنید.

انتخاب کولرآبی بر اساس متراژ

برای انتخاب  توان مناسب کولرهای آبی باید متراژ  محل مورد نظر را مورد توجه قرار دهید . که در ابتدا باید نوع کاربری محیط ( مسکونی، اداری ، تجاری) را مشخص کنید و با توجه به ارتفاع مکان که معمولا برای محیط مسکونی 3 متر و در فضاهای تجاری بیشتر است توان کولرهای آبی را باید در نظر گرفت.

برای اکثر افراد کمی دشوار است که هنگام خرید اندازه کولر را براساس متراژ فضای مورد نطر خود تهیه کنند. اما با یک قاعده کلی ضرب و تقسیم می‌توانید به راحتی ظرفیت مناسب کولر خود را تعیین کنید. هر فضایی که دارید متراژ آن را تقسیم بر عدد 0.027 تقسیم کنید عدد ظرفیت کولر بدست آمده را ضرب 2 کنید ظرفیت مناسب کولر با فضای خود را بدست خواهید آورد.

جدول ظرفیت مناسب برای کولر آبی

متراژ محیطظرفیت مناسب برای کولر آبی
تا 20 متر1400
50 تا 65 متر3500
65 تا 100 متر5500
100 تا 150 متر7500

نحوه انتخاب ظرفیت مناسب کولر آبی

یک راهکار ساده برای تشخیص چند هزار بودن کولر و ساده ترین روش برای تعیین ظرفیت متناسب کولر با فضای که داریم چیست؟ نحوه انتخاب کولر آبی با ظرفیت مناسب استاندارد CFM و متداول‌ترین واحد اندازه گیری کولر می باشد. که معمولاً این عدد با پلاک روی بدنه ی موتور کولر،  نمایش داده می شود.  CFM بر حسب فوت یا مکعب در دقیقه و سایر مشخصات دیگر کولرهای آبی روی بدنه کولر یا نزدیک موتور درج شده است.

بزرگترین کولر آبی چند هزار است؟

همانطور که در این پست اشاره شد ظرفیت کولرهای آبی از 1800 تا 13000 متفاوت است که اگر این مقاله را کامل مطالعه کنید متوجه خواهید شد کولر آبی شما چند هزار است.

اگر شما قصد خرید کولر را دارید. ما در این مقاله ظرفیت‌های مختلف کولر و روش‌های محاسبه تعیین ظرفیت را بیان کردیم. در این قسمت 20 مدل کولر را با ظرفیت های متفاوت آماده کرده‌ایم می توانید این مدل کولرها را با مشخصات کامل بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا