خانه و آشپزخانه

زودپز خوب چی بخرم؟ 25 مدل پرفروش ترین زودپز بازار+ قیمت و خرید

زودپز خوب چی بخرم؟ پرفروش ترین مدل زودپز کدام است؟ در ادامه همراه ما باشید با معرفی و قیمت روز 20 مدل زودپز ایرانی و خارجی

زودپز خوب چه مارکی بخرم؟ پرفروش ترین مدل زودپز کدام است؟ در ادامه همراه ما باشید با معرفی و قیمت روز 20 مدل زودپز برقی و ساده ایرانی و خارجی

طبخ غذا یکی از کارهای روزمره در هر آشپزخانه است. و با وارد شدن به هر خانه ای عطر خوش غذا به مشام می‌رسد. بسیاری از مادران زمان زیادی از وقت خود را برای آشپزی و آماده کردن غذا صرف می‌کنند، اما به دلیل شاغل بودن بعضی افراد، بیرون از منزل زمان کافی برای طبخ غذا را ندارند. که این امر باعث می‌شود نیاز به یک وسیله کاربردی مانند زودپز خوب برقی و ساده برای آشپزی بیشتر شود. تا در زمان کوتاهی بتوانند غذاهای لذیذی آماده کنند. اکنون نکات خرید یک زود پز خوب را آماده کرده‌ایم در ادامه با ما همراه باشید.

برای خرید بهترین مدل زودپز خوب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تکنیک پخت زودپز:

زودپز قابلمه ای که مجهز به درب مخصوص با یک واشر سیلیکونی و دستگیره قفل شونده است. نحوه پخت زودپز خوب با کارایی بالا به این صورت است که آب درون زودپز با بخار شدن و تجمع در دیگ و ایجاد حرارت فشار بیشتر باعث منبسط شدن مواد غذایی می شود. این پروسه باعث پخت سریع غذا می شود البته بسته به مواد غذایی که استفاده می کنیم زمان پخت کمی متغییر است. مواد سختی مانند حبوبات وگوشت زمان بیشتری برای پخت لازم دارند. غذاهای سنتی ایرانی مانند آبگوشت و قورمه سبزی که زمان زیادی برای پخت نیاز دارند با این شیوه پخت در زمان کوتاهی این غذا ها آماده سرو می شوند.

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به بهترین زودپز ترکیه‌ای و یا بهترین مدل زودپز تفال مدل زودپزهای این برندها را نیز بررسی کنید

زودپر

فایده استفاده از زود پز :

یکی از ویژگی های استفاده از یک زودپز خوب سریعتر انجام شدن پخت غذا است. مواد خاصیت و ویتامین های خود را حفظ می کند، مهم‌ترین مزیت زودپز خوب که مانند یک قابلمه جادویی عمل کرده زمان پخت مواد غذایی سختی مثل گوشت، حبوبات که زمان زیادی برای پخت لازم دارند را کاهش می دهد. سرعت پخته شده و در مصرف بهینه انرژی کمک می کند.

کاهش زمان پخت یکی دیگر از مزایای استفاده از زود پز است. در زمان کمی غذا پخته می شود و دیگر نیاز نیست اجاق گاز زمان زیادی در آشپزخانه روشن باشد و نیز در آب و هوای گرمسیری در فصل تابستان محیط آشپزخانه خنک تر می‌ماند. صرفه جویی در انرژی و زمان از بارزترین فایده استفاده از زودپزخوب و کاربردی است.

خصوصیات زودپز خوب

استاندارد بودن زودپز خوب در درجه اول بسیار مهم است، جنس زودپز استاندارد از استیل ضد زنگ ساخته شده است. (برای تشخیص جنس زودپز استیل اصل از آهن ربا استفاده کنید، آهنربا را به زودپز بچسبانید، اگر جنس از استیل ضد زنگ اصل باشد نمی چسبد) .

توجه داشته باشید به کفه زودپز از بهترین متریال ساخته شده باشد زیرا کفه خوب حرارت را سریع به بدنه منتقل می کند و باعث پخت سریع غذا می شود.” بهترین کفه ها از نوع استیل، چدن و آلومینیوم هستند”.

دستگیره های زودپز باید از نوع استاندارد مطابق با گنجایش کم از تک دسته و در گنجایش بیشتر از دو دسته استفاده شده باشد. و همچنین خروجی هوا (سوپاپ اطمینان) از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. هر چه سوپاپ خروجی با کیفیت و در جای مخصوص طعبیه شده باشد ایمنی زودپز بالاتر می باشد

در کل زودپز خوب با قابلیت پخت و پز سریع مواد غذای مختلف و همه ی خورشت ها و انواع گوشت و حبوبات به سرعت میپزند و با عملکرد مطلوب و حفظ خاصیت برنج، گوشت، مرغ، سبزیجات و غیره جهت طبخ و بخارپز کردن داشته باشد.

ایمنی زودپز:

زودپز های مدرن که نسل دوم هم نامیده می شوند. دارای ویژگی های چند منظوره بودن هستند، که زودپز های قدیمی فاقد این امکانات بودند این نسل از زودپز ها مجهز به نشانگر فشار ، انتخاب سطح فشار و سوپاپ اطمینان و مکانیزم ایمنی هستند. نسبت به زودپز های قدیمی چون بسیار ساده ساخته شده بودند ایمنی کمی داشتند، با صدای ناخوشایندی که به دلیل نداشتن محفظه هوا (سوپاپ اطمینان) ایجاد می شد استفاده آن برای بعضی افراد سخت بود اما با ساخت قابلمه جدید با استاندارد کامل دیگر نگران این موضوع نباشید زیرا محصولات با بهترین تکنولوژی در جهان با قابلیت های بالا و کیفیت متر یال عالی تولید شده است.

نوع زودپز:کدام نوع زودپز برای آشپزخانه خوب و مناسب است؟

مدل رو گازی

میتوان در مراحل پخت غذا به آن سر بزنید و غذا را به سلیقه خود طبخ کنید این مدل چون روی شعله مستقیم قرار میگیرد و زودتر به نقطه جوش میرسد سریعتر غذا آماده می شود. این نوع زودپز در مدل های متنوع با گنجایش های مختلف قابل تهیه هستند زودپز 1 لیتری تا 7 لیتر مناسب برای خانواده های یک تا شش نفر ،زودپز 7 لیتر تا 10لیتر مناسب برای خانواده های پنج تا ده نفره ،زودپز 10 لیتر تا 22 لیتر مناسب برای خانواده های پر جمعیت و مهمانی ها میباشد.

زودپز برقی

طرز استفاده زودپزهای برقی آسانتر از زودپزهای معمولی (رواجاقی) است. ابتدا مواد غذایی را داخل دیگ درونی زودپز ریخته سیم را به برق متصل نمایید. واشر و لبه قابلمه را خشک کرده، با استفاده از دکمه های روی زودپز زمان پخت را تنظیم نمایید اگر برای غذای خاصی تنظیم درجه را نمیدانید از دفترچه راهنما استفاده کنید. وقتی غذا پخته شد میتوان بخار را به صورت دستی خارج کرد.

نحوه استفاده زودپز:

ابتدا مواد اولیه را داخل زودپز قرار داده از خوب بسته شدن درب اطمینان پیدا کنید. زودپز را روی شعله زیاد قرار دهید به نقطه جوش برسد، زمانی که نشانگر فشار ظاهر شد شعله را کم کنید، منتظر آماده شدن غذا شوید بعد از پخت زودپز را از روی حرارت بردارید برای تخلیه سریعتر بخار از دکمه تخلیه بخار استفاده کنید برای تخلیه بخار غذاهایی که لعاب دار هستند بهتر است، صبر کنید تا بخار به طور طبیعی خارج شود تا لعاب باعث کیپ شدن محفظه هوا نشود.

زودپز چه مارکی خوبه؟

از بهترین برندهای زودپز برقی کرکماز، فیسلر، پارس استیل، جی فی نی، هاردستون،فلر، فیلیپس ، هاردستون ، سونی و جی پاس و … میتوان اشاره کرد. که بهترین مارک زودپزبرقی و ساده ایرانی و خارجی زودپزها در انواع و مارک‌های مختلف در بازار قابل تهیه هستند . در این مطلب 20 مدل برتر و پرفروش ترین زودپز را به شما معرفی می کنیم.

خرید زودپزخوب برندهای برتر زودپز در بازار ایران، خرید جهیزیه با … به دنبال کالایی با جنس خوب و قیمت مناسب هستند که بتوانند سالها از آن استفاده کنند قطعا با بررسی بهترین زودپز از نظر کاربران میتوان بهترین زودپز مناسب آشپزخانه را تهیه کرد.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

بیشتر بخوانید:

0/5 (0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا