خانه و آشپزخانه

بهترین مولتی کوکر بازار ایران + 10 مدل با کیفیت پرفروش

مولتی کوکر یکی از لوازم برقی جدید مخصوص پخت پز غذا هستند. که کار آشپزی و آماده کردن غذا را بسیار آسانتر و لذت بخش کرده‌اند. مولتی کوکر (multi cooker) از دستگاه‌های برقی پخت و پز دارای قابلیت های پلوپزهای چند کاره ولی با عملکردی پیشرفته تر و متفاوت برای پخت انواع غذاها از پخت خورش و دم کردن برنج تا سرخ کردن سیب زمینی را در سریعترین زمان آماده می‌کنند. البته مولتی کوکر این وسیله‌ای ویژه آشپزی از برندهای مختلف با امکانات و مشخصات متفاوت تولید شده‌، که در نوع عملکرد مولتی کوکرها تاثیر دارند. در ادامه به بررسی بیشتر انواع مولتی کوکرهای و کاربردهای این دستگاه می‌پردازیم.

مولتی کوکر چیست

مولتی کوکر از لوازم برقی آشپزخانه است، که در رده پلوپزها قرار دارند، و به نوعی یک پلوپز چند کاره شناخته شده است. این وسیله تقریبا با ظاهری شبیه به پلوپزهای چند کاره، اما با عملکردی متفاوت به نسبت از برنامه های پخت بیشتری تا 50 نوع غذا را میتوان با مولتی کوکر طبخ کرد. مولتی کوکر به عنوان یک دستگاه چند کاره بدون نیاز به قابلمه و ماهیتابه‌های مختلف برای پخت و پز انواع غذاها به روش مختلف کاربرد دارند.

 مولتی کوکر چیست
مولتی کوکر چیست

بهترین مدل مولتی کوکر با کیفیت

مولتی کوکر با قابلیت پخت تحت فشار این مدل برای پخت مواد غذایی دیر پز مثل انواع حبوبات و گوشت کاربرد دارند. و امکان پخت این مواد غذایی را در سریعترین زمان ممکن را دارند.

مولتی کوکر با قابلیت پخت بدون فشار این مدل برای بخارپز کردن و گرم کردن غذا استفاده می‌شوند. در برخی از مدل ها علاوه بر عملکرد پلوپز و دم کردن برنج برای آماده سازی ماست نیز کاربرد دارند. در کل میتوان به عنوان یک دستگاه لا عملکرد چندگانه از آن استفاده کرد.

پیشنهاد شده برای شما: بهترین زودپز برقی

تفاوت مولتی کوکر با پلوپز چیست؟

مولتی کوکر بخریم یا پلوپز؟ مولتی کوکر نسبت به پلوپز از برنامه پخت سریعتر پشتیباتی می‌کنند. مولتی کوکرها برای غذاهایی که زمان زیادی برای مخت نیاز دارندکاربردی هستند. اما پلوپزها قابلیت پخت گوشت و چبوبات را ندارند. اگر قصد خرید وسیله ای برای پخت و پز سریع برای غذاهای مختلف هستید، انتخاب بهترین مدل مولتی کوکر گزینه ای مناسب است. اگر برای پخت و دم کردن پلوهای گوناگون و غذاهای ساده دم کردن برنج باشید پلوپزهای چند کاره میتوانند گزینه‌ای بهتر باشند.

بهترین مارک مولتی کوکر

مولتی کوکر از برندهای بسیار زیادی تولید و در بازار عرضه شده اند. که به راحتی میتوان مدل مناسب را از بین بهترین مارک مولتی کوکر های بازار تهیه کرد. برندهایی همچون مولتی کوکر پارس خزر، نینجا, سان، جی پاس، دلمونتی، گوسونیک، فلر… را میتوان از برندهای پرفروش مولتی کوکر نام برد.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

مولتی کوکر خوبه بخرم؟

مولتی کوکرها با 50 نوع برنامه پخت امکان پخت غذاهای متنوعی را در سریعترین زمان ممکن فراهم می‌کنند بنابراین مولتی کوکر یک وسیله کوچک کاربردی چندکاره برای آشپزی است.

بهترین مارک مولتی کوکر چیست؟

برندهایی همچون مولتی کوکر پارس خزر، نینجا, سام، جی پاس، دلمونتی، گوسونیک، فلر… از بهترین مارک مولتی کوکرها هستند. که 7 مدل با کیفیت و پرفروش برندهای گفته شده در این مطلب را با مشخصات کامل معرفی کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا