دکوراسیون

بهترین فرش دستباف ایران؛ شهرهای تبریز،کاشان، قم … + قیمت خرید و فروش

بهترین فرش دستباف ایران اصیل کدام است؟ فرش دستباف کدام شهر ایران بهتر است؟ فرش های دستباف از زیباترین فرش هایی هستند، که با اصالت در طرح های بسیار زیبا جزو پرطرفدارترین فرش ها و صنایع دستی هستند. که هیچ گاه قدیمی نمی‌شوند. و به نوعی یکی از محصولات صادراتی پر رقابت برای خرید و فروش در عرصه جهانی هستند. که طرفداران بسیاری از سراسر جهان جذب بهترین برندهای معروف فرش دستباف شده‌اند.

فرش های دستباف از صنایع دستی ارزشمندی هستند. که هنگام خرید آن باید شناخت کافی را از بهترین فرش‌های دستباف اصیل داشت. ما در این مطلب قصد داریم، شهرهایی که بهترین فرش های دستباف را دارند معرفی و نمونه های پرفروش را در انتها معرفی کنیم. ( البته ما پیش تر در مقاله ای زیباترین تابلو فرش دستباف را معرفی کرده‌ایم، پیشنهاد میکنم که بهترین تابلو فرش دستباف ابریشم زیبا و جذاب را هم ببینید)

بهترین فرش دستباف مال کدام شهر ایران است؟

فرش های دستباف ایرانی با توجه به این که در مناطق و استان‌های مختلف ایران بافته می‌شوند. از نظر نقشه و نوع بافت بسیار زیبا و متفاوت هستند. و هر منطقه ای سبک و سیاق خاص شهر خود را دارد. اما فرش‌های دستباف شهرهای کاشان، تبریز، قم و حتی اصفهان را میتوان گفت بهترین فرش های دستباف ایران را دارند، که از شهرت جهانی هم برخوردارند

بهترین فرش دستباف تبریز

بافتدگان فرش‌های دستباف تبریز با نوع بافت ترکی فرش های این شهر را در تراکم بسیار بالا با ظرافت و متفاوت از دیگر شهرها می بافند، و از برترین تولیدکنندگان فرش در ایران هستند. بافت ترکی بافندگان تبریزی فرش‌هایی ممتاز نسبت به سایر فرش های دستبافت دیگر را تولید می‌کنند. بافندگان فرش های تبریز معمولا برای شناخت اصالت فرش‌های تبریز نام بافنده را در کنار حاشیه فرش می‌بافند.

بهترین فرش دستباف کاشان

شهر کاشان بیشتر با فرش های دستباف و کارخانه و گارگاه های فرش بافی در ایران شناخته شده است. کاشان از قدیمی‌ترین شهرهای ایران بوده که در بافت فرش‌های دستبافت تمرکز دارد، فرش بافی به نوعی یکی از صنایع شهر کاشان محسوب می‌شود. فرش‌های دستباف قدیمی شهر کاشان به عنوان نمونه‌ای از فرش های دستبافت اصیل ایرانی در موزه های ایران و جهان با شناسنامه و اصالت این شهر شناخته شده و برای طرفداران ایرانی به نمایش گذاشته شده اند.

بهترین برند فرش دستباف قم

جدیدترین فرش دستباف ابریشم توسط بافندگان شهر قم با ظرافت در طرح و نقش های بسیار زیبا با تراکم بالا بافته می شوند. این طرح های فوق العاده زیبا در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

تشخیص فرش دستباف اصل

بسیاری از کسانی که قصد خرید فرش ابریشم ایرانی دستباف را دارند، باید قبل از خرید مهمترین موضوع که همان کیفیت فرش است، را مورد بررسی قرار می دهند. که کیفیت، اصالت، تراکم … درقیمت گذاری فرش های دستبافت تاثیر مستقیمی دارد.

مهمترین فاکتور تشخیص کیفیت فرش با توجه به نوع گره ها و تراکم بافت فرش در قسمت پشت فرش کاملا مشخص می شود.

نوع الیاف فرش یکی دیگر از پارامترهای تشخیص کیفیت فرش دستبافت می باشد. که به طبع فرش هایی با الیاف ابریشم و فرش ‌های دستبافت پشمی دارای بالاترین کیفیت و قیمت هستند.

رنگبندی فرش که الیاف بکار رفته در فرش های دستباف، از دو نوع طبیعی و مصنوعی رنگرزی می‌شوند. از عوامل مهم کیفیت فرش دستباف استفاده از رنگ های طبیعی است که جلوه ای ویژه برای فرش‌های دستباف ایجاد می‌کنند، و البته ثبات رنگ بیشتری هم برای فرش دارد.

بهترین فرش های دستباف ایرانی

فرش های دستباف ایرانی از کیفیت بالایی برخورداند، که با نوع نقشه و الیاف به کار رفته در فرش های دستباف ایرانی را نسبت به فرش های دیگر کشورها متمایز کرده، دارای ویژگی‌های خاص و منحصر بفرد بافت ایرانی هستند. در بین سایر کشورها طرح های فرش ایرانی به عنوان یکی از برندهای تولید کننده ارزشمند در جهان معرفی شده‌اند.

نقشه فرش دستباف

فرش های دستبا ف که از نقش‌هایی با جزئیات بیشتر و معمولا طرح های شلوغ تری داردند. از برترین فرش های دستباف هستند. که با طیف گسترده ای از رنگ ها و نقش نگاره های بیشتر، ارزش بالاتری دارند و با ظاهر زیبا از محبوبیت بیشتری در بین خریداران برخوردارند.

بهترین برند فرش دستباف ایرانی

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد. فرش های شهرهای مختلف ایران دارای بافت با کیفیت و زیبا از پرفروش ترین فرش دستباف در ایران و جهان هستند که شهرهای تبریز، کاشان، قم…. از بهترین تولید کنندگان فرش ایرانی هستند. (البته فرش های دستباف در بسیاری از شهرهای اصفهان، ارومیه، اراک، هرسین… نیز تولید می‌شوند، که نسبت به برندهای گفته شده قبلی کمتر دیده و شناخته شده هستند.

فرش دستباف ارزان از کجا بخریم؟

بسیاری از طرفداران فرش های دستبافت به دنبال خرید فرش دستباف ارزان هستند، البته باید بدانیم که فرش های دستباف قیمت بالایی دارند، برای خرید فرش دستباف ارزان قیمت بهتر است، بدون واسطه فرش را از بافنده خریداری نمایید. اما حتما قبل از خرید فرش دستباف از یک کارشناس فرش راهنمایی و مشاوره بگیرید. یا با صرف هزینه ای معقول از فروشگاه های معتبر و دارای پشتیبانی بهترین فرش دستباف با طرح دلخواه خود را تهیه کنید.

ما در این مقاله با شهرهای تولید کننده فرش دستباف ایرانی آشنا شدیم. و اما در ادامه هم برای سهولت انتخاب و خرید لیستی از پرفروش ترین فرش دستباف بسیار زیبا را معرفی کرده‌ایم.

برندهای معروف فرش دستباف کدامند؟

فرش دستباف  تبریز، کاشان، قم برای این انتخاب جز بهترین برند فرش دستباف فرش دستباف شامل طرح های سنتی و مدرن هستند

بهترین طرح های فرش دستباف ایرانی کدامند؟

 طرح افشار، طرح سنچولی، طرح بختیاری، طرح ترکمن، طرح بلوچی، طرح خاتمی، طرح سنه، طرح جان بیگی، طرح کردی، طرح قشقایی، طرح بیستونی، طرح گل شاه عباسی، طرح سیر شکسته در این مقاله 10 طرح پرفروش از موارد گفته شده مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا