دکوراسیون

10 مدل بهترین مارک گرامافون جدید رومیزی و ایستاده مدرن 1403

گرامافون یکی از وسایل قدیمی است که به عنوان یک وسیله دکوری برای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. و نیز کار گرامافون پخش کننده صوتی می‌باشد برای افراد علاقمند به موسیقی وسیله‌ای نوستالژی است. در دو نوع گرامافون قدیمی، عتیقه و گرامافون مدرن و جدید وجود دارند. امروزه بیشتر با هدف وسیله دکوری و تزیینی تولید می‌شوند. که انواع گرامافون دارای قابلیت‌های از جمله پخش موسیقی و صدا از طریق فلش، بلوتوث، صفحه گرام و CD خور همراه با گیرنده رادیو و کیفیت بالای صدا را نیز دارند

گرامافون را در چندین مدل و شکل‌های مختلف با رنگبندی متفاوت و جذاب تولید کرده‌اند .که این دستگاه‌ها را از هم متمایز کرده است. اگر شما قصد خرید گرامافون را دارید. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب راهنمای خرید گرامافون با نکات خرید و انواع مدل گرامافون آشنا شوید.

گرامافون چیست؟

گرامافون دستگاهی قدیمی برای پخش موسیقی که امروزه جزو لوازم دکوراتیو نوستالژی و شیک نیز محسوب می‌شود. این دستگاه دارای صفحه‌ای است که با چرخیدن سوزن گرامافون روی صفحه و بین شیارهای آن صدایی که قبلا ضبط شده را پخش می‌کند. گرامافون نسل جدید با آپشن‌های بیشتر و کامل‌تری وارد بازار شده‌اند. از جمله این قابلیت ها:

1-دارای پخش صدا از طریق بلوتوث

2-دارای صفحه گرام با سه سرعت مختلف

3-قابلیت پخش صدا به صورت ام ، پی ، اس

4-دارای دو موج رادیو

5- دارای خروجی فلش مموری

6-دارای کنترل و ریموت

انواع گرامافون رومیزی و ایستاده

گرامافون در دو مدل ایستاده(مبله) و رومیزی در بازار موجود است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و فضایی در نظر گرفته شده بین دو مدل ایستاده و رومیزی که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند یکی را انتخاب نمایید.

گرامافون ایستاده (مبله)

این مدل گرامافون بسیار مجهز و مدرن با قابلیت فراوان طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.این مدل گرامافون ایستاده را برای محیط کار مثل هتل، کافه، رستوران و سالن پذیرایی هم به عنوان دکوراسیون که جنبه تزیینی دارد و نیز پخش کننده موسیقی مورد استفاده قرار میگیرد.

گرامافون رومیزی

گرامافون رو میزی در ابعاد کوچکتری نسبت به گرامافون ایستاده هستند. و فضای کمی اشغال می‌کند. در فضای کوچک روی میز و گاهی همراه پایه قرار می‌گیرد. به فضای داخلی خانه نما و جلوه خاصی میبخشد. و تقریبا آپشن‌های گرامافون ایستاده را دارد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین تلویزیون در ایران چند اینچ است؟

گرامافون برای چه فضایی مناسب است؟

افرادی که سلیقه خوبی دارند و به دکوراسیون منزل خود اهمیت میدهند. و از لوازم تزیینی متفاوت برای دکوراسین استفاده می‌کنند بدونه شک یکی از این وسایل انتخاب گرامافون است. که به همراه دکوراسیون زیبا نیز یک پخش کننده خانگی داشته باشند و ظاهری لوکس و زیبا برای خانه رقم می‌زنند.

گرامافون برای دکوراسیون مدرن و کلاسیک مناسب است و می‌تواند جایگزین دستگاه‌هایی مانند، ضبط صوت و سینمای خانواده باشد میتواند در کنار دیگر وسایل دکوراتیو مثل ساعت و تابلو های زیبا ، دکوراسیونی زیبا ایجاد کند که چشم هر بیننده‌ای را نوازش دهد.

نکاتی پیش از خرید گرامافون

هنگام خرید به دور موتور گرامافون توجه کنید بهتر است از گرامافون با تنظیم دور موتور سه حالته جزو بهترین گرامافون‌ها می‌باشد. انتخاب نمایید این مدل کیفیت صدای بالایی دارد. با ویژگی مهم این مدل گرامافون قابلیت اجرای صفحه‌های قدیمی را نیز داند.

کیفیت صدا را حتما مد نظر بگیرید. کیفیت صدا بستگی به نوع برند، دور موتور و سوزن گرامافون دارد. البته گرامافون جدید دارای بانداستودیو داخلی، ساب ووفر امکاناتی دیگر می‌باشند. که صدا را در بهترین حالت پخش می‌کنند.

فاکتور مهم دیگر جنس بدنه بهترین جنس گرامافون از چوب راش است. که علاوه بر استحکام دارای زیبایی و جلوه منحصر به فرد است. اما گرامافون با آلومینیوم و مواد دیگری هم تولید می‌شوند. به جنس و آبکاری شیپور گرامافون دقت کنید که به خوبی آبکاری شده باشد.

گرامافون دارای طیف رنگی تیره و روشن است که با توجه به سلیقه و رنگ دیگر وسایل خانه می‌توان رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرد.

پیشنهاد شده برای شما:قیمت و خرید فرش وینتیج

بهترین مارک گرامافون

انواع گرامافون با مارک‌های مختلفی تولید شده‌اند اما برندهای والتر و لاکچری جزو وارد کنندگان معتبر این محصول هستند. البته برندهای دیگری در بازار وجود دارند که شما با خرید از سایت یا فروشگاه معتبر با اطمینان کامل از گرامافون خرید خود را انجام دهید. باید بگویم گرامافون دستگاهی آنتیک است که از خرید آن هیچگاه پشیمان نخواهید شد

چگونه می‌توان صدای خود را بر روی صفحه گرامافون ضبط کرد؟

این سوال همواره برای کسانی که گرامافون دارند و یا افرادی که به تازگی گرامافون خریداری کرده‌اند پیش می‌آید که چگونه صدای خود را روی صفحه گرامافون ضبط کنیم؟

ابتدا صفحه پلی وینیل (مومی) را بر روی صفحه گردان قرار دهید طوری که سوزن گرامافون به راحتی روی آن بلغزد.سپس لوله‌ای که مانند میکروفن است جلوی دهان قرار داده تا ارتعاشات صدا در آن جمع شود. و باعث لغزش سوزن روی صفحه شود و شیارهایی به صورت پیوسته روی صفحه نقش کند با ایجاد منظم شیارهای سوزن روی صفحه مومی صدا خواننده و گوینده ضبط می‌شود برای شنیدن صدای ضبط شده سوزن را بیرون اورده و سوزن نرم تر را جای آن قرار دهید صفحه به گردش در می آید و با گردش سوزن روی شیارهای که ایجاد شده بود صدای ضبط شده از شیپور گرامافون طنین انداز می‌شود.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا