خانه و آشپزخانه

اجاق گاز استیل بهتره یا شیشه ای + قیمت و معرفی 12 مدل پرفروش

گاز استیل خوبه یا شیشه ای؟

اجاق گاز صفحه شیشه ای و استیل در حال حاضر دو مدل از پرفروش‌ترین مدل‌های اجاق گاز موجود در بازار هستند. که در طراحی های بسیار چشمگیر تولید و عرضه می‌شوند. طراحی بینظیر این دو نوع اجاق گاز سبب شده تا برخی از افراد هنگام خرید اجاق گاز دچار تردید شوند اجاق گاز استیل بهتره یا شیشه ای؟ که اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد دارید یک اجاق گاز با کیفیت بخرید و برایتان کمی دشوار است که اجاق گاز صفحه استیل را انتخاب کنید یا اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای، پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید، ما قصد داریم ویژگی‌ها، مزایا و معایب اجاق گازهای شیشه‌ای و استیل را بررسی کنیم.

مهمترین نکته‌ای که در هنگام انتخاب اجاق گاز باید به آن توجه داشته باشید این است که برای ساخت هر دو اجاق گاز از قطعات داخلی با نوع عملکرد تقریبا یکسانی استفاده شده است در طراحی و ساخت اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای از شیشه سکوریت استفاده می‌شود اما در تولید اجاق گاز رومیزی استیل از فلز استیل برای صفحه آن استفاده می‌شود. و کیفیت آنها حدوداً با هم برابر است عمده تفاوتشان از نظر شکل ظاهری می‌باشد. که با بررسی بیشتر اجاق گاز صفحه استیل بهتره یا شیشه ای میتوان با تصمیم قطعی تری مدل اجاق گاز را انتخاب کرد.


اجاق گاز صفحه ای استیل بهتره یا شیشه ای

اجاق گاز شیشه‌ای

امروزه طراحان برندهای مختلف سعی کردند با طراحی و تولید اجاق گازهای بسیار شیک مطابق با دکوراسیون آشپزخانه شما گامی جدید در تولید اجاق گاز بردارند. اغلب اجاق گازهای رومیزی شیشه‌های با طراحی زیبا و منحصر بفرد بسیار مقاوم “سکوریت” طراحی شده‌اند

شیشه‌های اجاق گازهای شیشه‌ای اغلب به رنگ‌های مشکی، سفید و انعکاسی هستند و بعضی از مدل‌های آن ضد لک می‌باشند. دارای ظاهری بسیار شیک و لوکس می باشند که همین شده تا اجاق گاز صفحه شیشه ای در سال‌های اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

ویژگی اجاق گاز شیشه ای

  • عمر طولانی
  • عدم نیاز به تمیز کردن مداوم
  • قیمت قابل قبول
  • مقاومت در برابر ضربه بالا

مزایا گاز رومیزی شیشه ای


تمیز کردن این مدل اجاق گازها بسیار آسان است اما باید دقت کنید که در هنگام تمیز کردن اجاق گاز، کاملا سرد شده باشد.
صفحه این مدل اجاق گازها شیشه ای اصل بسیار با دوام هستند و در برابر حرارت و وزن زیاد نیز بسیار مقاوم می‌باشد و به راحتی خط و خش روی آنها نمی‌افتد.


معایب اجاق گاز شیشه ای


اجاق گازهای رومیزی شیشه‌ای نیاز به تمیز کردن روزانه دارند چرا که سریعتر لکه های چربی و قطرات آب روی این مدل گاز وقتی چرپ و کثیف می‌شوند
زمانی که می‌خواهید اجاق گاز شیشه‌ای بخرید سعی کنید از برند معتبر و با کیفیتی انتخاب کنید زیرا با وجود برندهای فیک ممکن است شیشه آن بی‌کیفیت باشد و به راحتی بشکند و یا لب پر شود.

اجاق گاز رومیزی استیل بهتره یا شیشه ای

اجاق گاز استیل

اجاق گازهای استیل از نوع کلاسیک هستند و طرفداران خاص خود را دارند این مدل اجاق گازها از جنس استیل ضد زنگ بسیار با دوام و در برابر حرارت نیز بسیار مقاوم هستند. اغلب این مدل اجاق گازها استیل دارای دوام و مقاومت بالایی در مقابل حرارت و شعله هستند و استحکام زیادی در برابر ضربه و آسیب دارند.

ویژگی اجاق گاز استیل

  • تمیز کردن و نگهداری آسان
  • عملکرد و دوام خوب
  • مقاومت بالا در برابر ضزبه
  • عدم نیاز به تمیز کردن مداوم

مزایای اجاق گاز صفحه استیل


این اجاق گازها دیرتر کثیف می‌شوند و قیمت این مدل اجاق گاز استیل بسیار مناسب‌تر از اجاق گاز شیشه‌ای است.
اجاق گازهای رومیزی استیل در کشور ما تنوع زیادی در طراحی دارند. که انتخاب بین مدل های اجاق استیل را آسانتر می کند.
شکل ظاهری اجاق گازهای استیل بسیار ساده است در عین حال بسیار مقاوم در برابر ضربه می‌باشند.

معایب اجاق گاز صفحه استیل


اگر در اجاق گازی که انتخاب می‌کنید از استیل بی‌کیفیتی استفاده شده باشد باعث می‌شود که در برابر خط و خش دوام بسیار کمی و یا به مرور زمان دچار زنگ زدگی شود.


در ضمن پاک کردن چربی‌ها از روی اجاق گاز صفحه استیل نسبت به اجاق گاز شیشه‌ای دشوارتر است و لکه‌ها را نیز بیشتر نشان می‌دهد.
به طور کلی معایب و مزایای اجاق گازهای رومیزی شیشه‌ای و استیل هر دو به برند تولید کننده آن نیز بستگی دارد.

پیشنهاد شده برای شما: بهترین مدل اجاق گاز استیل البرز

مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه‌ای

اگر چه به نظر می‌آید که اجاق گاز شیشه‌ای و استیل تنها از نظر شکل ظاهری با هم تفاوت دارند اما زمانی که نگاه دقیق‌تری به آنها می‌کنیم متوجه خواهیم شد که این اجاق گازها تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. در ادامه به مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه‌ای می‌پردازیم.

۱- تمیز کردن اجاق گاز شیشه‌ای و استیل

تمیز کردن اجاق گازهای شیشه‌ای بسیار راحت‌تر و در زمان کمتری حتی به وسیله یک دستمال مرطوب هم انجام می‌شود و نیازی به پاک کننده‌های قوی ندارد اما اجاق گازهای استیل به زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارند.
در مقابل اجاق گازهای شیشه‌ای زودتر کثیف می‌شوند و اجاق گازهای استیل کمتر کثیف می‌شوند و نیاز به تمیز کردن مداوم ندارند.

۲- با دوام بودن اجاق گاز شیشه‌ای و استیل

هرچند که در اجاق گازهای شیشه‌ای از شیشه‌های بسیار با دوام با کیفیت بالا استفاده می‌شود اما در مقایسه با اجاق گاز استیل از دوام کمتری برخوردار است.
همانطور که می‌دانید استیل سطحی فلزی است و استحکام بسیار بالایی دارد.
به طور کلی در هنگام خرید اجاق گاز باید دقت داشته باشید که از چه برندی انتخاب می‌کنید قطعاً زمانی که شما از تولیدات برندهای معتبر خرید می‌کنید باید توقع داشته باشید که اجاق گاز شما دوام بیشتری داشته باشد.

۳-میزان ایمنی اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل

اگر شما اجاق گازی را که انتخاب کرده‌اید از برندی معتبر و استاندارد باشد در ضمن گارانتی هم داشته باشد هر دو مدل اجاق گاز ایمن می‌باشند و از نظر ایمنی تفاوتی ندارند.وجود ترموکوپل در اجاق گاز قطعاً به ایمنی آن کمک می‌کند.

۴- نحوه احتراق در اجاق گازهای شیشه‌ای و استیل

شعله اجاق گازهای شیشه‌ای هم به صورت دستی هم با استفاده از فندک اتوماتیک روشن می‌شود که این امر باعث شده است که استفاده از اجاق گازهای شیشه‌ای بسیار راحت باشد.

در مقابل شعله اجاق گازهای استیل اغلب به
صورت دستی روشن می‌شوند، لازم به ذکر است برخی برندها در اجاق گازهای استیل خود از فندک داخلی استفاده کرده اند.

۵- توزیع گرما در اجاق گازهای شیشه‌ای و استیل

توزیع حرارت در اجاق گاز شیشه‌ای نسبت به اجاق گاز استیل به صورت یکنواخت‌تر می‌باشد دلیل این امر نیز مقاومت شیشهای در برابر حرارت است. در مقابل توزیع حرارت در اجاق گازهای استیل به صورت یکنواخت نمی‌باشد.

۶- اجاق گازهای شیشه‌ای نسبت به اجاق گازهای استیل از قیمت بالاتری برخوردارند.

کیفیت اجاق گاز استیل بهتره یا شیشه ای؟

هر چند که در اجاق گازهای شیشه‌ای از شیشه‌های بسیار با دوام با کیفیت بالا استفاده می‌شود اما در مقایسه با اجاق گاز استیل از دوام کمتری برخوردار است. همانطور که می‌دانید استیل سطحی فلزی است و استحکام بسیار بالایی دارد.
به طور کلی در هنگام خرید اجاق گاز باید دقت داشته باشید که از چه برندی انتخاب می‌کنید قطعاً زمانی که شما از تولیدات برندهای معتبر خرید می‌کنید باید توقع داشته باشید که اجاق گاز شما دوام بیشتری داشته باشد.

گاز صفحه استیل بهتر است یا شیشه ای

؟

اجاق گازهای استیل از مدل های قدیمی تری هستند که در مدل های متنوع با همان سبک کلاسیک هستند. در مقابل اجاق گازهای شیشه ای جزو لوازم مدرن محسوب می‌شوند که دارای طراحی فانتزی و البته زیباتری هستند. این دو مدل اجاق گاز اگر ساخته برندهای معتبر باشند از لحاظ دوام و استحکام در سطح یکسانی قرار دارند. انتخاب گاز استیل یا شیشه ای بیشتر بستگی به هزینه، طراحی مدرن و یا کلاسیک آشپزخانه و همچنین سلیقه افراد مختلف دارد.

قیمت اجاق گاز شیشه‌ای و استیل

اجاق گازهای شیشه‌ای نسبت به اجاق گازهای استیل از قیمت بالاتری برخوردار هستند شیشه‌هایی که در تولید اجاق گاز شیشه‌ای به کار می‌رود بسیار گران می‌باشند.
اما در نهایت قیمت هر دو اجاق گاز به امکانات آنها، مدل اجاق گازها، تعداد شعله‌های آن و جنس سرشعله‌ها بستگی دارد.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

گاز رومیزی استیل بهتره یا شیشه ای نی نی سایت

خرید اجاق گاز برای آشپزخانه یکی از دغدغه های آشپزهای حرفه ای و هر خانواده ای است چرا که هم استاندارد و ایمنی این وسیله مهم است و هم اینکه کیفیت ساخت و ظاهری این محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل پرسش و پاسخ هایی از تجربه کاربران در انجمن های میتواند برای خریداران گاز رومیزی استیل یا شیشه ای به تصمیم گیری در انتخاباجاق گاز کمک کند( پیشنهاد میشود تاپیک های نی نی سایت را هم مطالعه کنید.)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا