خانه و آشپزخانهلوازم برقی

اسپرسوساز چند بار خوبه؟ (تفاوت اسپرسوساز 20 بار و 30 بار)

بار اسپرسو ساز چیست؟ تفاوت اسپرسوساز 20 بار و 30 بار چیه؟ اسپرسوساز چند بار خوبه؟ اسپرسوساز یک دستگاه حرفه ای و آسان‌ترین روش‌های برای حاضر کردن قهوه اسپرسو و سایر مشتقات برای یک منوی کافی شاپ متنوع است. دستگاه های اسپرسوساز حرفه ای در مدل های مختلف دارای بار 15 و 20 و 30 بار هستند. که این تنوع سبب شده هنگام خرید اسپرسوساز سوالات فوق برای اکثر افراد پیش بیاید. در مطلب سعی داریم به این سری سوالات موضوعات مهم و تفاوت اسپرسوساز 20 بار و 30 بار بپردازیم.

باراسپرسو ساز چیست؟

این دستگاه برعکس روش‌های دیگر قهوه دم کردن که نیازمند آب داغ هستند، به دمای بالا + فشار زیاد، نیاز دارد که به وسیله فشار، بخار آب تامین می‌شود. در واقع تفاوت روش کار اسپرسو ساز با دیگر روش‌های قهوه دم کردن( فشار) میباشد.بنابراین میزان فشار بخار دستگاه اسپرسو ساز، اهمیت بالایی دارد. بار در واقع واحد اندازه‌گیری فشار بخاراسپرسوساز است که دستگاه اسپرسو ساز با فشار آب برای پودر قهوه کار می‌کند.

عملکرد دستگاه اسپرسو ساز به این صورت است که قهوه داخل بسکت آن ریخته می‌شود و به وسیله تمپر فشرده می‌شود، بعد از آن، آب با فشار بالا وارد بسکت می‌شود و به این دلیل که فضا کاملاً بسته است، مستقیماً به سمت منافذ دستگاه می‌رود و باعث می‌شود خامه و کف قهوه کاملاً از آن بیرون بیاید.

جالب است بدانید سرعت عصاره‌گیری اسپرسو ساز با میزان فشار بخار آن رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچه فشار بخار یک دستگاه اسپرسو ساز بیشتر باشد، آن دستگاه قدرت بیشتری دارد، در نتیجه سرعت تهیه قهوه آن دستگاه هم بیشتر است.
اگر دوست دارید دستگاه اسپرسو ساز شما قهوه ای مطلوب با عطر و طعم خوب به شما عرضه کند، در هنگام خرید میزان فشار بخار دستگاه اسپرسو ساز را بررسی کنید.

اسپرسوساز چند بار خوبه؟

تفاوت اسپرسو ساز 20 بار با 30 بار

میزان فشار بخار دستگاه اسپرسو ساز 30 بار از میزان فشار بخار دستگاه اسپرسو ساز 20 بار بیشتر است، در نتیجه سرعت عصاره‌گیری آن نیز بیشتر است و قهوه ای که به شما تحویل می‌دهد، مرغوب‌تر میباشد و عطر و طعم بهتری دارد زیرا هرچه فشار دستگاه اسپرسو ساز بیشتر باشد، تاثیر آب روی قهوه افزایش می‌یابد در نتیجه عطر و طعم بهتری از قهوه خارج می‌شود.

اسپرسوسازهای خانگی اکثراً دارای فشار بخار 15 بار یا 20 بار می‌باشند و اسپرسو سازهای صنعتی دارای فشار بخار 30 بار هستند.

قهوه‌های ریزتر، فوم بهتر و بیشتری به ما تحویل می‌دهند، اما در مقابل عصاره گرفتن از آنها به قدرت و فشار زیادی نیاز دارد، یعنی برای این کار، اسپرسو ساز با پمپ قوی نیاز داریم.
بنابراین دستگاه اسپرسو ساز 30 بار قابلیت آسیاب قهوه ریزتری نسبت به دستگاه اسپرسو ساز 20 بار یا 15 بار دارد.
برای عصاره‌گیری از قهوه‌های درشت، دستگاه اسپرسو ساز 5 بار هم کافی است. اما همانطور که گفتیم عصاره‌گیری از قهوه ریز به فشار بیشتری نیاز دارد.

اسپرسو ساز 30 بار

اسپرسو ساز 30 بار

اسپرسو ساز 30 بار یعنی چه؟در دستگاه اسپرسوساز منظور از 30 بار فشاری است که توسط دستگاه به قهوه وارد می‌شود که واحد آن (بار) است. هر بار معادل یک اتمسفر فشار می‌باشد.
زمانی که یک اسپرسو ساز 30 بار فشار دارد، یعنی در حین تهیه قهوه، 30 برابر فشار اتمسفر را به کار می‌برد تا آب جوش را از دانه‌های قهوه عبور دهد و عصاره و طعم و بوی قهوه را خارج کند و قهوه‌ای غلیظ و خوش‌طعم به همراه کرم خامه‌ای به شما تحویل دهد.

دستگاه اسپرسو ساز 30 بار، بسیار قدرتمند است و بیشتر برای کافی شاپ‌ها و مراکز عمومی و… استفاده می‌شود.

دستگاه اسپرسو ساز 20

دستگاه اسپرسو ساز 20

دستگاه اسپرسو ساز 20 بار یعنی چه؟ در اسپرسوسازهای 20 بار در هنگام تهیه قهوه، این دستگاه 20 برابر فشار اتمسفر فشار به کار می‌برد تا آب جوش را از قهوه عبور دهد.
این دستگاه اسپرسو ساز قدرت زیادی دارد و در حین کار، فشار زیادی به قهوه وارد می‌کند. در نتیجه قهوه‌ای که به شما تحویل می‌دهد، عطر و طعم خوبی دارد و بسیار مرغوب است.

دستگاه اسپرسو ساز 15

دستگاه اسپرسو ساز 15

دستگاه اسپرسو ساز 15 بار یعنی چه؟ دستگاه اسپرسو سازی که 15 بار فشار دارد در هنگام تهیه قهوه، به میزان 15 برابر فشار اتمسفر را به آب جوش وارد می‌کند تا آن را از دانه‌های قهوه رد کند و عصاره قهوه را بیرون بکشد.
این دستگاه اسپرسو ساز، خانگی است و نسبت به اسپرسو سازهای 30 بار و 20 بار، قدرت فشار کمتری دارد.

دستگاه اسپرسو ساز چند بار خوبه؟

بعد از اینکه متوجه شدید که منظور از بار اسپرسوساز چیست؟ شاید برایتان سوال پیش بیاید که دستگاه اسپرسو ساز چند بار خوبه؟
تفاوت اصلی دستگاه‌های اسپرسو ساز در مقدار فشاری است که به قهوه وارد می‌کنند. اگر شما قصد دارید که اسپرسو معمولی تهیه کنید و به دنبال اسپرسوساز خانگی مناسب هستید ، دستگاه اسپرسو سازی را تهیه کنید که فشار بخار 15 بار داشته باشد.
زیرا اسپرسو ساز 15 بار برای مصرف خانگی کافی است و قهوه اسپرسو مطلوب و خوبی را به شما تحویل می‌دهد.

دستگاه اسپرسو ساز 20 بار فشار و قدرت بیشتری دارد و قهوه‌های خاص مانند قهوه فرانسوی، کاپوچینو، لاته و… را می‌توان با آن تهیه کرد. بنابراین اگر دوست دارید انواع قهوه را در منزل خود تهیه کنید، دستگاه اسپرسو ساز 20 بار برای شما مناسب است. قدرت موتور دستگاه اسپرسو ساز 20 بار، بیشتر از دستگاه اسپرسو ساز 15 بار است.

اگر به دنبال دستگاه اسپرسو ساز برای کافی شاپ ها، مکان‌های عمومی و… هستید،دستگاه اسپرسو ساز 30 بار گزینه مناسبی برای شما میباشد. زیرا این اسپرسو ساز فشار و قدرت پمپ بسیار بالایی دارد و در نتیجه کیفیت قهوه آن هم بسیار بالا می‌باشد و قابلیت تهیه انواع قهوه‌های حرفه‌ای را دارد. زیرا هرچه قدرت پمپ دستگاه اسپرسو ساز بیشتر باشد، قابلیت‌ها و امکانات آن هم بیشتر است.

همچنین بخوانید: اسپرسو ساز چی بخرم

فاکتورهای مهم برای خرید دستگاه اسپرسو ساز که باید در نظر بگیرید.


یکی از روش‌های راحت برای تهیه قهوه، استفاده از دستگاه اسپرسو ساز است. که در هنگام انتخاب و خرید دستگاه اسپرسو ساز، چند نکته مهم را باید مد نظر داشته باشید که در این قسمت به آن می‌پردازیم.

1- قدرت و توان موتور دستگاه اسپرسو ساز را بررسی کنید.
در هنگام خرید دستگاه اسپرسو ساز اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، قدرت و توان موتور آن است. بنابراین سعی کنید دستگاه اسپرسو سازی را انتخاب کنید که قدرتمند باشد. زیرا هرچه قدرت موتور بخار آن بیشتر باشد، قهوه بهتری به شما تحویل می‌دهد.
موتور دستگاه اسپرسو ساز، نقش مهمی در به نقطه جوش رساندن آب و بخار شدن آن دارد.

وات دستگاه اسپرسو ساز نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. قدرت موتور اسپرسو سازهایی که 1300 تا 1700 وات هستند، خوب است.
قدرت موتور بخار دستگاه اسپرسو ساز بسیار مهم است. قدرت موتور بخار دستگاه‌های اسپرسو ساز خانگی 15 تا 20 بار است. دستگاه اسپرسو سازی که قدرت موتور آن زیر 15 بار است، قهوه مطلوبی را به شما عرضه نمی‌کند.

2- جنس بدنه و کیفیت دستگاه اسپرسو ساز را بررسی کنید.
کیفیت ساختاری دستگاه اسپرسو ساز و جنس بدنه آن اهمیت بالایی دارد. زیرا هرچه کیفیت آن بالاتر باشد در نتیجه دستگاه اسپرسو ساز دوام و طول عمر بالاتری دارد.

3- به امکانات و قابلیت‌های دستگاه اسپرسو ساز مد نظرتان توجه کنید.
عملکرد دستگاه‌های اسپرسو ساز موجود در بازار بسیار متفاوت است. بعضی از آنها پیشرفته‌تر هستند و علاوه بر اسپرسو، قابلیت تهیه قهوه فرانسوی، کاپوچینو، لاته، جوش آوردن شیر و… هم دارند.
هرچه کاربرد و قابلیت‌های دستگاه اسپرسو ساز مد نظرتان بیشتر باشد، به طبع قیمت آن هم بالاتر است.

4- میزان استفاده و مصرف شخصی خود را مشخص کنید.
قبل از انتخاب و خرید دستگاه اسپرسو ساز مصرف شخصی خود و خانواده‌تان را بررسی کنید. اگر تعداد نفرات خانواده شما که به قهوه اسپرسو علاقه دارند زیاد است، حتماً دستگاه اسپرسو ساز دوشات بخرید تا همزمان دو قهوه بتوانید با آن تهیه کنید. اما اگر تنها زندگی می‌کنید یا تعداد نفرات خانواده‌تان کم است، دستگاه اسپرسو ساز تک شات یا سینگل بخرید.
دستگاه اسپرسو ساز دوشات بسکت قهوه بزرگتری دارد و در نتیجه قهوه بیشتری مصرف می‌کند.

5- میزان بودجه خود را مشخص کنید.
سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، دستگاه اسپرسو ساز مد نظرتان را انتخاب کنید زیرا اسپرسوسازهای ساخت برندهای متفاوت با امکانات و قابلیت‌های مختلف در بازار موجود هستند و هرچه امکانات آنها بیشتر باشد و کیفیت بالاتری داشته باشند، قیمت آنها هم بالاتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا