تلویزیونخانه و آشپزخانه

بهترین ریموت کنترل ایرموس + 10 مدل بازار ایران 1403

ریموت کنترل ایرموس یکی قابلیت‌های جدید و منحصر به فرد که به امکانات تلویزیون‌های هوشمند 4k و 8k که به تازگی وارد دنیای تکنولوژی شده اند اضافه شده است. در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز بر امکانات و قابلیت‌ های تلویزیون‌ها افزوده می‌شود، که ریموت کنترل های ایرموس از تحولات بزرگ برای عملکرد پیشرفته تلویزیون های مدرن هستند

ایرموس به شما این امکان را میدهد که به راحتی، از راه دور با تلویزیون و کامپیوتر شخصی خود کار کنید و در واقع جایگزین مناسبی برای کیبورد و موس به طور مجزا میباشد. به طوری که همه امکانات موس، کیبورد و کنترل را به صورت یکجا به شما ارائه می‌دهد.
ایرموس های جدید علاوه بر اینکه، قابلیت اتصال به تلویزیون‌های هوشمند را دارند، انواع لپ‌تاپ، تبلت، کامپیوتر، اندروید باکس و… را نیز پشتیبانی می‌کنند.
اگر شما هم علاقمندان به تکنولوژی هستید با ریموت کنترل ایرموس بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایرموس چیست؟

برای استفاده از امکانات و قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند به موس و کیبورد نیازمند هستید، اما از آنجایی که اندازه موس و کیبورد به شما این امکان را نمی‌دهد که آزادانه بتوانید از صد درصد امکانات تلویزیون هوشمند لذت ببرید و به میزان کافی آزادی عمل داشته باشید، ایرموس‌ ها طراحی شدند که کار شما را راحت‌تر می‌کنند.
ایرموس وسیله‌ای با ابعاد کوچک است که تقریباً به اندازه یک کنترل معمولی می‌باشد و همه کلیدهای یک ریموت کنترل (کم و زیاد کردن صدا و…) را دارد و علاوه بر آن سنسورهایی روی آن تعبیه شده است که آن را به یک موس تبدیل کرده است. به طوری که شما از طریق آن با حرکت دست خود، می‌توانید کنترل نشانگر روی صفحه نمایش را به عهده بگیرید و بدون استفاده از یک مورس مجزا وب گردی کنید، بازی کنید، مقاله بخوانید، به تماشای آنلاین فیلم و سریال بپردازید و…
ایرموس ها شارژی هستند و برای شارژ شدن کابل مخصوص دارند. برخی از آنها مجهز به دستیار صوتی هستند که بسیار کاربردی است و شما از طریق آن می‌توانید به صورت صوتی به جستجو بپردازید.
ایرموس به وسیله دانگل به پورت USB دستگاه مد نظر شما وصل می‌شود و تا 10 متر برد دارد و نیازی نیست که برای کنترل تلویزیون به سمت آن بچرخید.

ایرموس چیست؟

بهترین مارک ریموت کنترل ایرموس

تسکو، سونی، جی پلاس، بنیوس از محدودبرندهایی هستند که در حال حاضر به ساخت ایرموس روی آورده‌اند، برندهای سازنده ایرموس چندان زیاد نیستند و به طور کلی میتوان گفت برندهای کمی در بازار اقدام به طراحی و تولید ایرموس کرده اند که محصولات آنها بسیار با کیفیت و پیشرفته است.


ایرموس تسکو
ایرموس تسکو

ایرموس تسکو


ایرموس تسکو یکی از بهترین برندهای ایرموس‌ موجود در بازار است که قابلیت‌ها و امکانات زیادی دارد و بسیار محبوب است.
این نوع ایرموس از انواع تلویزیون، کامپیوتر، کنسول‌های بازی و… پشتیبانی می‌کند. جنس بدنه آن از نوعی پلاستیک (ABS) ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و در مقابل ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است.
دامنه برد این ایرمورس 10 متر است، باتری آن از نوع لیتیومی می‌باشد که دارای ظرفیت 500 میلی آمپر است. میزان شارژدهی آن 3 تا 4 ساعت است، از دیگر ویژگی‌های ایموس‌های تسکو می‌توان به مجهز به کلید میکروفون برای دستیار صوتی، مینی کیبورد، تاچ پد برای اسکرول، چینش مناسب کلیدهای کیبورد و… اشاره کرد.

ایرموس سونی
ایرموس سونی

ایرموس سونی


ایرموس‌های ساخت کمپانی سونی، یکی دیگر از پرفروش‌ترین و با کیفیت‌ترین ایرموس‌های موجود در بازار جهانی است که با انواع دستگاه‌های مختلف سازگار هستند.
جنس بدنه این ایرموس ها بسیار مستحکم و در عین حال سبک است و در برابر ضربه، مقاومت بالایی دارد و دارای قابلیت‌ها و امکانات زیادی می‌باشد.
دامنه برد این ایرموس 10 متر است و مجهز به قابلیت ژیروسکوپ چند جهته می‌باشد. چینش کلیدهای این مدل ایرموس به طوری است که کار کردن با آن بسیار راحت است و سرعت بالایی دارد. ایرموس سونی، دارای میکروفون داخلی برای دستورات صوتی است که بسیار کاربردی می‌باشد.

ایرموس جی پلاس
ایرموس جی پلاس

ایرموس جی پلاس


جی پلاس یکی از برندهای نوظهور است که محبوبیت بالایی در بین کاربران به دست آورده است و ایرموس های ساخت آن، نسبت به محصولات دیگر برندها، قیمت مناسب‌تری دارد.
ایرموس جی پلاس هوشمند است و طراحی بسیار ساده‌ای دارد که در قسمت بالای آن کلیدهای جهشی، پاور و ولوم طراحی شده و کیبورد آن با حروف فارسی و انگلیسی در پشت آن، تعبیه شده است که تایپ کردن با آن فوق العاده راحت است.
جنس بدنه این ایرموس، بسیار را با کیفیت و مقاوم است و طول عمربالایی دارد و مجهز به امکانات و قابلیت‌های زیادی میباشد. نوع باتری استفاده شده در این ایرموس از نوع کتابی است.

ایرموس بنیوس
ایرموس بنیوس

ایرموس بنیوس


یکی از پر سرعت‌ترین و با کیفیت‌ترین ایرموس‌های موجود در بازار که محبوبیت بالایی در بین کاربران دارد، محصول کمپانی بنیوس است.
این ایرموس بدنه قوی و مستحکمی دارد، بسیار کاربردی می‌باشد و با انواع دستگاه‌ها متناسب می‌باشد. این محصول طراحی بسیار ساده‌ای دارد و کار کردن با آن راحت است. همچنین قابلیت ژیروسکوپ چند جهته دارد و مجهز به میکروفون داخلی برای دستورات صوتی می‌باشد.

زز

راهنمای خرید ایرموس

برای انتخاب و خرید یک ایرموس خوب و مناسب حتماً باید مشخصات ریموت کنترل‌ ایرموس مد نظرتان را بررسی کنید ، سپس دقت کنید که تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از ایرموس را داشته باشد. در غیر این صورت، حتی اگر بهترین ایرموس را هم در اختیار داشته باشید، نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای انتخاب و خرید بهترین ریموت کنترل ایرموس به چند نکته مهم دیگر هم باید دقت کنید که در این قسمت آنها را بیان می‌کنیم.

1-ایرموسی که انتخاب می‌کنید باید با دستگاه مدنظر شما سازگار باشد.
برای انتخاب ایرموس، حتماً باید ریموت کنترل ایرموسی را انتخاب کنید که با دستگاه شما تناسب داشته باشد و از آن پشتیبانی کند در غیر اینصورت ایرموس شما کاربردی ندارد.
معمولا ایرموس‌هایی که در بازار موجود هستند برای دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های خاص طراحی شده‌اند اما برخی از آنها با دستگاه‌های مختلف هم سازگار هستند.

2- در هنگام خرید ایرموس به کنترلرها دقت کنید.

معمولا به وسیله ایرموس، می‌توانید کارهایی مثل توقف، پخش، تنظیم صدا و… را انجام دهید و در پشت ایرمورس یک صفحه کلید یا کیبورد طراحی شده که در هنگام خرید باید به طراحی و طرز چیده شدن دکمه های آن، دقت کنید.
حتما دقتکنید ایرموس سبکی را انتخاب کنید که چینش دکمه‌های آن شکل مناسبی داشته باشد.

3- به دامنه یا برد ایرموس دقت کنید.

میزان دامنه یا برد یک ایرموس اهمیت ویژه‌ای دارد و به شما این امکان را می‌دهد که از فاصله دورتر، بتوانید دستگاه خود را کنترل کنید.اکثر ریموت کنترل های ایرموس مناسب تا 10 متر برد دارند.

4- قابلیت اتصال ایرموس را بررسی کنید.

ایرموس‌ها به دو روش به دستگاه مد نظر شما متصل می‌شوند که یکی از آنها بلوتوث است و دیگری از طریق وایرلس (فرکانس 2.4 گیگاهرتز) می‌باشد که هر دو عملکرد خوبی دارند که شما با در نظر گرفتن نیاز خود، می‌توانید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.
اما نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که سرعت وایرلس از بلوتوث بیشتر است اما استفاده از آن نیاز به USB ADAPTER دارد.

5- به عمر باتری ایرموس توجه کنید.
نکته مهم دیگری که باید در هنگام خرید یک ایرموس به آن توجه کنید، عمر باتری آن است. ایرموس‌های با کیفیت، عمر باتری بالایی دارند و در زمان کوتاهی هم شارژ می‌شوند و تا چند هفته باتری نگه می‌دارند. اما ایرموس‌هایی که کیفیت پایینی دارند، عمر باتری‌شان بسیار کوتاه است.

-قابلیت نور پس زمینه برای دید در شب ایرموس

برخی از ایرموس های نسل جدید قابلیت نور پس زمینه LED دارند که به شما این امکان را می‌دهد که در شب دید بهتری داشته باشید. کار کردن با این ایرموس ها در محیط های تاریک بسیار راحت‌تر است.

7- به نوع صفحه کلید (QWERTY) ایرموس دقت کنید.
بهترین ایرموس دارای صفحه کلید استاندارد است که این صفحه کلیدها، سرعت تایپ بسیار بالایی دارند و بسیار کاربردی هستند.

8- قابلیت ژیروسکوپ ایرموس
برخی از ایرموس ها مجهز به قابلیت ژیروسکوپ هستند که به شما این امکان را می‌دهد به جای حرکت دادن موس روی میز، برای حرکت دادن نشان، از دست استفاده کنید.
اگر قصد دارید برای بازی کردن ایرموس انتخاب کنید، حتماً دقت کنید ایرموس مد نظرتان، مجهز به قابلیت ژیروسکوپ باشد.

9- قابلیت IR LEARNING ایرموس

عملکرد ایرموس های مجهز به قابلیت IR LEARNING به این صورت است که در صورتی که ریموت کنترل شما از قابلیت NFC برای لرنینگ حمایت کند، شما می‌توانید ریموت کنترل را روبروی ایرموس نگه دارید و بنا بر دستورات گفته شده در دفترچه راهنمای هر مدل، دکمه کنترل مد نظرتان را فشار داده تا ایرموس عملکرد همان دکمه را بر عهده بگیرد. این قابلیت بسیار کاربردی است و مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است.

8- قیمت
ایرموس های موجود در بازار، رنج قیمتی متفاوتی دارند و شما با هر میزان بودجه‌ای می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اما نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که قیمت هر ایرموس با توجه به برند سازنده آن و امکانات و قابلیت‌هایی که دارد، تعیین شده است. بنابراین اگر دوست دارید، ایرموسی بخرید که کیفیت ساختاری بالایی داشته باشد و امکانات زیادی داشته باشد به دنبال ارزانی نباشید و کیفیت را قربانی قیمت نکنید.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نتیجه: برای انتخاب بهترین ریموت کنترل ایرموس، همه مواردی را که در این مطلب بیان کردیم را مد نظر داشته باشید و علاوه بر آن سعی کنید از برندهای معتبر خرید کنید. زیرا ایرموس های ساخت برندهای مطرح هم مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارند و هم کیفیت آنها بسیار بالا است و طول عمر آنها بیشتر است، بنابراین به راحتی خراب نمی‌شوند.
همچنین ایرموس‌های ساخت برندهای معتبر، عملکرد بهتری دارند ، سرعت آنها بسیار بالا می‌باشد و همه قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا