خانه و آشپزخانه

بهترین موتور کولر آبی 3500 تا 7000 + مشخصات و قیمت

کولرهای آبی یکی از تجهیزات سرمایشی هستند که از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند، با شروع فصل گرما سرویس کردن کولر و جایگزین قطعات نو به جای قطعات مشکل دار اولین اقدام برای راه اندازی کولر است. یکی از قطعات که نصب و راه اندازی کولر بدونه آن غیر ممکن خواهد بود موتور کولر می‌باشد.

موتور کولر آبی ( دینام) یکی از قطعات اصلی کولرهای آبی است، که بدونه این قطعه کولر آبی کاملا بدونه استفاده می‌شود. بنابراین برای کسانی که قصد خرید کولر آبی و یا تعویض موتور کولر ناسالم را با بهترین موتور کولر آبی دارند آشنایی با انواع موتور کولر برای خرید این و سیله و قطعه اصلی آن خواهد بود. که ما در این مقاله تصمیم داریم به بررسی مشخصات بهترین مارک های موتور کولر آبی بپردازیم

انواع موتور کولر آبی کدامند؟

موتورهای کولر آبی که در اصطلاح دیگر با نام دینام کولر شناخته شده‌اند. قطعه مهم و اصلی کولر که به چهار دسته تقسیم بندی شده‌اند. که این تقسیم بندی بر حسب قدرت و توان موتور به اسب بخار درجه بندی شده که برای تشخیص قدرت موتور این چهار دسته میتوانید به مشخصات این جدول توجه کنید.

نوع موتوررنگ دستهتوان و قدرت موتور کولر
موتور 1/4رنگ دسته مشکیتوان 3000 تا 3500 اسب بخار
موتور 1/3رنگ دسته سفیدتوان 3500 تا 4500 اسب بخار
موتور 1/2رنگ دسته قرمزتوان 4500 تا 5000 اسب بخار
موتور 3/4رنگ دسته سبزقویترین موتور کولر با قدرت 6500 تا 7000
جدول تشخیص توان موتور کولر براساس رنگبندی دسته

نحوه عملکرد دینام کولر

موتور کولر با دریافت انرژی الکتریکی و تبدیل آن به انرژی مکانیکی که توسط دینام کولر صورت میگیرد. و ساختار برخی از این موتور از خازن استفاده شده که قابلیت کارکرد با برق تکفاز AC را دارند. در دور کند چرخشی برابر با 1000 دور در دقیقه و دور تند 1500 دور در دقیقه را دارند

اگر قصد خرید کولر را دارید با مراجعه به پست بهترین کولر آبی میتوانید محصولا معرفی شده را بررسی کنید.

مشخصات موتور کولر آبی

نوع موتور کولر: یکی از فاکتورهای مهم برای خرید موتور کولر آبی توان موتور که باید تناسب با حجم و اندازه اتاق کولر را داشته باشد. در جدول توان انواع موتور کولر و تشخیص توان و قدرت موتور را به سادگی از روی رنگ دسته مشخص شده است.

رده انرژی : کولر از وسایلی است که در روزهای گرم تابستان تقریبا بیشتر ساعات روشن است. برای خرید کولر و یا موتور حتما به برچسب انرژی درج شده روی محصول دقت داشته باشید که توان و قدرت موتور روی مصرف انرژی کاملا تاثیر دارد.

خازن موتور: وجود خازن باعث راه اندازی سریعتر موتور کولر بدونه نیاز به استفاده زیاد از برق می‌شود. بنابر این موتورهای کولر باقدرت بالاتر سه چهارم و یک دوم بهتر است که خازن داشته باشند کیفیت و عملکرد کولرهای خازن دار باعث کیفیت بالاتر و طول عمر بیشر کولر می شود.

پایه موتور کولر: موتورهای کولر آبی در دو نوع پایه دار و بدونه پایه تولید میشوند. مدل های بدونه پایه زمانی که روی کولر نصب میشوند. موتور به صورت بالانس و اصولی نصب نمیشود که باعث لرزش دینام می شود بنابر این برای خرید موتور نوع پایه دار را تهیه کنید.

موتور کولر آبی کم صدا: دو قسمت بوش و بلبرینگ عامل تولید صدای موتور کولر هستند. که هر چقدر کیفیت بلبرینگ از کیفیت بالاتری در مقابل رطوبت و گردغبار برخوردار باشد سبب تولید صدای کمتر موتور کولر می‌شود.

چگونه بهترین موتور کولر آبی را انتخاب کنیم؟

در بسیاری از مواقع کیفیت و عملکرد وسایل الکتریکی را از ظاهر و نوع مارک آن نمیتوان تشخیص داد بنابراین پیشنهاد میکنم که هنگام خرید بخش نظرات خریداران قبلی را حتما بررسی کنید تا اطلاع کافی از عملکرد محصول را داشته باشید.

بهترین مارک کولر آبی

الکتروژن و موتوژن و الکترو صنعت سه برند معتبر هستند که در زمینه تولید انواع موتور های کولر آبی در حال تولید و فعالیت هستند. که با اطمینان کامل از کیفیت این برندها و به آسانی و بدونه سردرگمی میتوان موتور کولر یکی از این برندها را تهیه کرد.

قیمت موتور کولر آبی

قیمت موتور کولر آبی بستگی به رده مصرف انرژی و نوع مدل موتر کولر متفاوت است. که برای خرید از برندهای معتبر می‌توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب و با خرید از فروشگاه‌های شناخته شده حضوری و اینترنتی که محصولات را با گارانتی و قیمت مناسب تحویل می‌دهند با صرف هزینه‌ای معقولانه موتور کولر را تهیه کنید

البته ما برای سهولت خرید در این قسمت از مقاله 25 مدل از انواع موتور کولرهای با کیفیت و خوش قیمت را آماده کرده‌ایم که میتوانید با توجه به رعایت نکات خرید که در این مقاله گفته شد موتور کولر آبی مناسب کولر خود را انتخاب و روی دکمه مشاهده قیمت وخرید کلیک نموده و قیمت روز محصول را ببینید.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قیمت موتور کولر آبی 7000 دیجی کالا ارزون تره یا بیرون از فروشگاه حضوری بخرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا