خانه و آشپزخانهلوازم برقی

راهنمای خرید تلویزیون بر اساس قیمت، سایز، برند، کیفیت (18 مدل پرفروش 1403)

راهنمای جامع خرید تلویزیون

آیا شما قصد خرید تلویزیون را دارید؟می‌خواهید بدانید بهترین تلویزیون ایرانی و خارجی بازار کدام است؟ در این مطلب راهنمای خرید تلویزیون سعی داریم تمام نکات خرید تلویزیون را همراه با مشخصات تلویزیون خوب برای بهترین و پرفروش ترین تلویزیون ال ای دی و ال سی دی سال موجود در بازار را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

حالا که در سال 2024 هستیم و همراه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی هر روز پیش میرویم. برای خرید هر وسیله الکترونیکی باید بررسی کنیم تا جدیدترین و پیشرفته‌‌ترین مدل وسایل را برای زندگی انتخاب کنیم. تا از امکانات تلویزیون های جدید و وسایل ایده ال زندگی برخوردار شویم. برای خرید تلویزیون هم از این قائده مستثنی نیست. اگر شما قصد خرید بهترین تلویزیون ایرانی و یا خارجی را دارید. با فهرستی از انواع تلویزیون روبرو خواهید شد، اما نگران نباشید با مطالعه، بررسی مشخصات تلویزیون خوب هنگام خرید می‌توانید بهترین انتخاب برای خرید تلویزیون را به طور هوشمندانه داشته باشید.

راهنمای خرید تلویزیون و نکات کاربردی انتخاب تلویزیون

اولین فاکتور برای خرید تلویزیون تعیین بودجه است. که باید با توجه هزینه تعیین شده مارک و مدل تلویزیون را انتخاب کنید. اما این کار سختی نیست چون تلویزیون در برندهای متنوع و قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارند. بنابراین با در نظر گرفتن مدل و هزینه، باید بدانیم که  تلویزیون‌ها از تکنولوژی‌ها و امکانات متفاوتی برخوردار هستند که در عملکرد و کیفیت تلویزیون تأثیر زیادی دارند بنابراین مهمترین ویژگی های سایز، سرعت ، امکانات دیگر هر کدام از این برندها را بررسی کرد. تا بتوان تلویزیون مدنظر خود را انتخاب کنید.

تلوزیون یکی از وسایل کاربردی منزل است که در میان وسایل سرگرمی فراوان همچنان بیشتر در دسترس افراد است. و به سادگی از این دستگاه استفاده می‌شود. پس بنابراین تمام نکات همچون کیفیت تصویر ، درگاه ارتباطی، کیفیت صوتی، رزولوشن که در این راهنمای خرید تلویزیون خوب گفته می‌شود، را در نظر داشته باشید. تا بتوانید بهترین تلویزیون بازار را برای خانه خود انتخاب کنید

بهترین تلویزیون 32 اینچ تلویزیون 32 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 32 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 43 اینچتلویزیون 43 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 43 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 55 اینچ تلویزیون 55 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 55 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 65 اینچبهترین تلویزیون 65 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 65 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 75 اینچ تلویزیون 75 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 75 اینچ دیجیکالا
بهترین تلویزیون 85 اینچ تلویزیون 85 اینچقیمت پرفروش‌ترین تلویزیون 85 اینچ دیجیکالا

صفحه نمایش تلویزیون

کدام نوع صفحه نمایش تلویزیون بهتر است؟ اندازه صفحه نمایش تلوزیون چقدر باشد؟ باید بگویم این این اندازه باید یا توجه به محیط شما در نظر گرفته شود. که برای اتاق خواب، پذیرایی و یا آشپزخانه تلویزیون را می‌خواهید؟ با در نظر گرفتن این مورد و انتخاب تلویزیون مناسب بر اساس متراژ خانه می‌توانید تلویزیون خود را بین سایز که در عکس می‌بینید انتخاب نمایید.

محاسبه سایز تلویزیون بر اساس فاصله کاربران
فاصله استاندارد مبلمان با تلویزیون

با توجه به این نکته که هیچگاه استفاده از تلویزیون با سایز بزرگ برای فضای کوچک مناسب نیست، زیرا در خانه‌هایی که متراژ کمی دارند تلوزیون شما هر چقدر هم که پیشرفته باشد ظاهر خوبی نخواهد داشت. و اگر شما فضای کافی و بزرگ را برای قرار دادن تلویزیون دارید. پیشنهاد می‌کنیم تلویزیون را در بزرگترین سایز انتخاب کنید. که هم از لحاظ صفحه نمایش دید بهتری داشته باشید، ونیز زیبایی دکوراسیون منزل را با تلویزیون بزرگ چند برابر خواهید کرد.

کیفیت تصویر تلویزیون

کیفیت تصویر تلویزیون

کدام تلویزیون کیفیت تصویر بهتری دارد؟ یکی از فاکتورهای مهم ، کیفیت تصویر تلویزیون است. که هنگام خرید حتما باید به آن دقت کرد. تلویزیون‌های هوشمند از نظر کیفیت تصویر در سطح عالی می‌باشند. و بیشتر افراد به دنبال خرید تلویزیون هوشمند بازار هستند. که ضمن کیفیت تصویر بالا امکانات و قابلیت‌های خاص خود را دارند.

سیستم صوتی تلویزیون

اکثر تلویزیون‌ها دارای سیستم صوتی دو کاناله 2.1 کاناله و 5 کاناله را هستند. که انرژی صوت آنها باعدد مشخص می‌شود. این صوت توسط کانال‌های تلویزیون پخش می‌شود، که بستگی به نوع سیستم‌های صوتی که بر روی تلویزیون نصب میگردد روی صدای تلویزیون تاثیر متفاوتی دارند.

پورت تلویزیون HDMI و usb

پورت تلویزیون HDMI و usb

اکثر وسایل امروزی صوتی ، تصویری و الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ، دی وی دی ، ضبط صوت ….همه دارای درگاه خروجی هستند. تلویزیون هم برای اتصال به دیگر وسایل معمولا از چند درگاه خروجی HDML و USB بکارگیری می‌کنند. پس داشتن درگاه خروجی مناسب نکته مهمی است، که باید به آن توجه کرد. تا اتصال هارد اکسترنال و فلش مموری را با توجه به نیاز خود بتوانید به تلویزیون متصل کنید. هنگام خرید تلویزیون تعداد درگاه خروجی را انتخاب و چک نمایید.

رزولوشن تلویزیون

رزولوشن تلویزیون

منظور از رزولوشن و یا وضوح صفحه نمایش تلویزیون چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم اعدادی که نشان دهنده پیکسل صفحه نمایش تلویزیون هستند همان رزولوشن می‌باشد. تلویزیون‌های موجود در بازار همه دارای رزولوشن FHD بین عدد 1080 تا 1920 پیکسل در تلویزیون‌های قدیمی تر و برای نسل جدید تلویزیون دارای UHD که رزولوشن برابر با 2160 تا 3840 دارند. که به آنها تلویزیون 4K هم معروف هستند. بهترین رزولوشن برای تلویزیون چیست؟

نسل آخر تلویزیون با وضوح تصویر 4320 تا 7680 به بازار ارائه شده است. و بر این اساس هر چقدر تعداد پیکسل صفحه نمایش بیشتر باشد. وضوح و دقت در نمایش بیشتر می‌شود. حالا که با وضوح صفحه نمایش آشنا شدید زیاد خود را درگیر اعداد نکنید. فقط موقع خرید می‌توانید از تلویزیون های 4K را انتخاب کنید. که یک انتخاب خوب و مقرون یه صرفه است. و اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید از تلوزیون 8K هم میتوانید انتخاب نمایید.

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون هوشمند ایرانی و خارجی مدل جدید با سیستم عامل اندروید مانند گوشی و یا لپ‌تاپ قادر به اتصال به اینترنت است. که دارای امکانات فراوان نرم افزاری هستند. و قابلیت اضافه کردن آپ‌های ضروری را دارند. برندهای معتبر تلویزیون بیشتر به سمت تولید این مدل حرکت کرده‌اند که بتواند کاربردهای احتمالی کاربران را پاسخ دهند.

تفاوت تلویزیون OLED ،QLED و LED

تفاوت تلویزیون OLED ،QLED و LED

ال سی دی اولین یا بهتر است بگویم نقطه ابتدایی یا پایه برای ساخت تلویزیون‌های جدید بود، که از لحاظ مصرف انرژی و وضوح تصویر در سطح پایین تر از ال ای دی قرار دارد. اما به مرور ال ای دی وارد بازار شد که قابلیت‌های بیشتری نسبت به ال سی دی را دارند. کنتراست تصویر بالاتر و عمر مفید بهترین ویژگی این مدل است. به طوری که در همه خانه‌ها یک نمونه از تلویزیون ال ای دی را میتوان دید. و اما تلویزیون OLED تحول بزرگی در تولید تلویزیون ایجاد کرد که پیکسل‌های آن هر کدام به طور جداگانه نور را تولید می‌کنند و نیازی به نور پس زمینه ندارند از این رو با وضوح تصویر با کیفیت نسبت یه تلویزیون های دیگر سبک و نازک هستند. در این مدل تلویزیون تصاویر به صورت سه بعدی هم مشاهده می‌شوند.

ظاهر تلویزیون: تلویزیون همراه با میز تلویزیون به نوعی جزو وسایل دکوراسیون خانه نیز محسوب می‌شود. پس باید برای خرید به میز تلوزیون که روی آن قرار میگیرد. هم دقت کرد. تا با کیفیت، زیبای و استحکام میز تلویزیون عملکرد بهتری برای ظاهر تلوزیون خود داشته باشید. می‌توانید برای انتخاب میز تلویزیون مطلب جدیدترین میز تلویزیون را مطالعه و مدل‌های جدید سال را ببینید.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون سونی بازار

تلویزیون چی بخرم خوبه؟

اگر بخواهید تلویزیون خوب و با کیفیت تهیه کنید. نباید به خاطر قیمت پایین به سراغ تلوزیون بی کیفیت بروید و باید به اصل بودن قطعات واقف باشید و با بررسی برندهای تلوزیون هوشمند ایرانی و خارجی که هر کدام امکانا ت خاص خود را دارند و با توجه به ساختار تلویزیون و استاندار دهای در نظر گرفته شده بتوانید از خرید خود رضایت کامل را داشته باشید.

راهنمای خرید تلویزیون ایرانی

بهترین مارک تلویزیون ایرانی کدومه؟ کیفیت خوب و قیمت مناسب محصولات ایرانی باعث شده که افراد زیادی علاقمند به خرید کالاهای ایرانی از جمله تلویزیون هوشمند ایرانی شوند با امکانات خوبی که برای این تلویزیون ها قرار داده شده مانند درگاه خروجی، قفل کودک، ظبط برنامه‌های تلویزیونی ……و شرط و ضمانت کیفیت توانسته برندهای چون ایکس ویژن، اسنوا، جی پلاس، شهاب این کالاهای ایرانی را جزو محبوب‌ترین بازار باشند. این برندها از باسابقه ترین تولید کنندگان خوب ایرانی هستند.

بهترین مارک تلویزیون خارجی

با توجه به توان اقتصادی بعضی از افراد علاقمند هستند کالاهایی را برای منزل خود انتخاب کنند که در سطح جهانی تولید و عرضه می‌شوند. که میتوان تلوزیون هایی مانند برندهای سامسونگ، ال جی، سونی ، پاناسونیک و فیلیپس… را که بهترین تلوزیون‌های در بازار و جهان هستند را معرفی کرد.

قیمت تلویزیون در ایران

یکی از عواملی که برای انتخاب و خرید هر وسیله ای تاثیر دارد. قیمت محصول است. و اما اگر بخواهیم بگوییم قیمت تلویزیون در بازار به طور میانگین چقدر است؟ باید بگویم برندهای تلویزیون ایرانی بین 5 الی50 میلیون و برند خارجی تلویزیون حدودا قیمت از 20 تا 150 میلیون دارند که با توجه به نوسانات بازار می‌توانید از طریق سایت و خرید آنلاین قیمت روز بهترین تلویزیون های بازار را داشته باشید.

درحال دریافت محصولات منتخب ...

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    وقت شما بخیر
    قصد دارم برای مصارف دیدن فیلم ، سریال ( محتوای استریم آنلاین ) و گیم تا سقف بودجه ۳۰ میلیون تومن ، تلویزیون تهیه کنم. از بین تلویزیون های معرفی شده چه برندی رو پیشنهاد میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا